در ۹ ماه اخیر؛

نزاع؛ کار 17 هزار و 273 نفر را به پزشکی قانونی کشاند

ساری (پانا) - مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که در 9 ماه اخیر، 17 هزار و 273 نفر به دلیل نزاع معاینه شدند و این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 4 درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد
نزاع؛ کار 17 هزار و 273 نفر را به پزشکی قانونی کشاند

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی عنوان کرد که از این تعداد 11 هزار و 223 نفر مرد و مابقی زن هستند.

بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با عدد 3 هزار 769، بابل با عدد 2 هزار و 42 و آمل با عدد هزار و 674 نفر و کمترین موارد نزاع به ترتیب در شهرهای عباس آباد با عدد 255 نفرثبت شده است.

بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان، تیر با 2392، شهریور با 2377، مرداد با 2225 به ترتیب بیشترین و فروردین با 1151 کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد: «بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر می‌شود.»

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: «می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار