جهانگردی بیان کرد

انتخاب هزار و ۴۶۳ کتاب «جشنواره کتاب رشد» به عنوان کتب آموزشی

تهران (پانا) - دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد خبر داد در طول سال ۹۸ حدود ۳ هزار و و ۴۹۹ کتاب به دبیرخانه رسید که از بین آن‌ها هزار و ۴۶۳ کتاب به عنوان کتب آموزشی مناسب انتخاب شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب هزار و ۴۶۳ کتاب «جشنواره کتاب رشد» به عنوان کتب آموزشی

کیومرث جهانگردی دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد در آیین اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره کتاب به این صورت برگزار می‌شود که کتب سال گذشته در هرسال مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا در طول سال ۹۸ حدود ۳ هزار و و ۴۹۹ کتاب به دبیرخانه رسید که از بین آن‌ها هزار و ۴۶۳ کتاب به عنوان کتب آموزشی مناسب انتخاب شد.

وی با بیان اینکه هرساله فهرست گانی منتشر می‌شود و کتب در آن درجه بندی می‌شوند افزود: از بین این عنوان کتاب انتخاب شده در ۲۶ بخش، کارهای ارزشیابی از سوی گروه‌های داوری بررسی شد و هر کتاب که ۷۰ نمره از نمون برگ‌ها را کسب کرده نامزد شده اند و کتاب‌هایی که بالای ۸۰ نمره دارند به عنوان اثر برگزیده معرفی می‌شوند.

جهانگردی بیان کرد: برای اولین بار سامانه ای درجهت بررسی کتب ایجاد شد و تمام کارهای داوری الکترونیکی صورت گرفت. هزار و ۲۷۸ ناشر در سامانه ما ثبت‌نام کردند که از بین آنان ۲۷۰ انتشاراتی کتابشان در جشنواره بود و ۱۱ اثر برگزیده و ۱۹ اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

دبیر هجدهمین جشنواره کتاب رشد به نکات مثبت هر گروه داوری اشاره کرد و ادامه داد: داوران درباره نمونه‌های خوب آثار فرهنگیان و دانشگاه فرهنگیان ابراز خرسندی کردند، مشاهده رشد مفاهیم و موضوعات کاربردی در کتب امسال قابل مشاهده بود و تعداد کتب مربوط به محیط زیست افزایش پیدا کرد.

جهانگردی به توجه بر اهمیت کشف و ارائه یادگیری اشاره کرد و گفت: بیان ساده در حوزه مطالعات اجتماعی و آثار ترجمه ای، دانش افزایی و کاهش کتب حوزه یارانه، تلاش مولفان برای تربیت دانش‌‌آموزان پرسشگر و خلاق از نمونه‌های دیده شده در بیانیه داوران است.

وی به سهم بالای کتب ترجمه ای نسبت به کتب تالیفی اشاره کرد و افزود: عدم توجه به پرورش شایستگی پایه و مهارت کاوشگری و کم‌توجهی به علم و فناوری، ضرورت ناشران به استفاده از ظرفیت هنرمندان و عکاسان بومی، صرورت افزایش جذابیت‌های محتوایی و ظاهری برای دانش‌آموزان، تنوع پایین آثار از موارد دیگر اشاره شده از سوی داوران است که باید در جشنواره‌های بعدی به آن پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار