چتر آلودگی هوا بر سر تهران؛ هوا برای همه افراد جامعه ناسالم است

تهران (پانا) - شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون بر روی عدد 168 قرار دارد و هوای تهران برای چندمین روز متوالی برای همه افراد جامعه آلوده است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
چتر آلودگی هوا بر سر تهران؛ هوا برای همه افراد جامعه ناسالم است

شاخص کیفیت هوا طی 24 ساعت گذشته به‌طور میانگین بر روی عدد 168 قرار داشت و هوای تهران آلوده بود. بیشترین دما برای روز جاری در تهران 10درجه و کمترین دما 3 درجه سانتی گراد پیش بینی شده که هوای پایتخت نسبت به روزهای قبل گرم تر شده است.

آسمان تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا 15 روز هوای پاک، 182 روز هوای قابل قبول، 90‌‌ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و 11 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت 25 روز هوای پاک، 205 روز هوای قابل قبول، ‌63 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج ازمنزل خودداری کنند. افراد دیگر باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی نیز عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد. فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد.

همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آلودگی هوا در تهران تا اواخر هفته جاری ادامه دارد بنابراین نسبت به خودداری از تردد غیرضروری برای تمام افراد و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز توصیه می‌شود.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار