گسترش تربیت قرآنی در مدارس لازمه رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی است

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت گسترش تربیت قرآنی به همراه آموختن علوم به ویژه علوم نوین برای پرورش نسل های آینده و مجهز کردن آنان به تعلیم و تربیت متعالی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کد مطلب: ۱۱۵۴۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گسترش تربیت قرآنی در مدارس لازمه رسیدن به تعلیم و تربیت متعالی است

رضا بامری در شورای آموزش و پرورش شهرستان دلگان که با حضور امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هم‌گرایی و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های قرآنی با دیگر نهادها و سازمان‌ها از اهداف اصلی برنامه های قرآنی در آموزش و پرورش است.

وی افزود: امروزه فعالیت‌های قرآنی در مدارس برای همه دانش‌آموزان است و به گروه خاصی از دانش‌آموزان تعلق ندارد. معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: کارشناسان محور تحولات در جامعه را در بخش نیروی انسانی می دانند که تحول نیروی انسانی در آموزش و پرورش متجلی شده است، از این رو سرمایه‌گذاری برای قشر معلم، سرمایه‌گذاری برای تمام جامعه به شمار می‌آید.

بامری همچنین به نقش کانون های فرهنگی و هنری در تربیت دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آماده سازی، پویایی و تربیت نسل نوجوان و جوان برای آینده کشور نیازمند ساز و کارهای مناسب فرهنگی و آموزشی بوده که در این میان نقش کانون های فرهنگی تربیتی حائز اهمیت فراوان است.

وی ادامه داد: حضور پایه های مختلف دانش آموزی در مکان‌های فرهنگی و تربیتی سرآغازی برای فراگیری خارج از محدوده مدرسه و آشنایی با بسیاری از فنون، نیازهای اجتماعی و تمرین کارگروهی است.

بامری با بیان اینکه نماز یک وسیله انسان ساز و ستون دین است، گفت: مقوله نماز و قرآن تاثیر مستقیم در تربیت دانش آموزان دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: امیدواریم با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های حوزه قرآن، عترت و نماز در مدارس با جدیت و قوت هرچه بیشتر پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار