بیماران قلبی و تنفسی بیشترین خدمات پیش‌بیمارستانی را دریافت می‌کنند

ساری (پانا) - رئیس اورژانس مازندران اعلام کرد که بیماران قلبی بیشترین آمار و در مرحله بعد بیماریهای تنفسی از اورژانس، خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۵۴۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بیماران قلبی و تنفسی بیشترین خدمات پیش‌بیمارستانی را دریافت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی مرکز فوریت‌های پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، صالح طبری با بیان اینکه اورژانس مازندران در 9 ماهه نخست امسال، 94 هزار و 739 ماموریت انجام داده است، گفت: «از مجموع ماموریت‌های یاد شده، 73 هزار و 621 مورد غیر تصادفی و 21 هزار و 118 مورد مأموریت تصادفی بود و 61 هزار و 629 مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس شهری و 33 هزار و 110 مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای انجام شد.

به گفته او در مدت 9 ماه، 34 هزار و 424 نفر موارد غیر تصادفی و 15 هزار و 728 نفر مصدوم تصادفی توسط تیم‌های اورژانس به بیمارستانهای مختلف استان منتقل شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی مازندران با اشاره به اینکه روزانه 3200 تا 3500 تماس تلفنی با یک مرکز ارتباطات و 3 مرکز پیام در استان برقرار می‌شود، غالب این تماس‌ها در خصوص را درخواست آمبولانس در تصادفات و بیماری‌های اورژانسی، مشاوره پزشکی، پیگیری بیماران، مشاوره دارویی در فوریت‌ها، اعزام و انتقال بین مراکز درمانی، هماهنگی با سایر ارگان‌ها در ماموریت‌های مشترک برشمرد.

طبری گفت: «بیماران قلبی بیشترین آمار و در مرحله بعد بیماریهای تنفسی از اورژانس خدمات درمانی پیش بیمارستانی دریافت کردند.»

به گفته رییس اورژانس مازندران، پایگاه‌‌های اورژانس شهرستان‌های ساری، قائمشهر و آمل به ترتیب، دارای بیشترین اعزام‌ها برای ماموریت بوده‌اند.

استان مازندران 36 پایگاه اورژانس شهری و 58 پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار