حاجی میرزایی در حاشیه شانزدهمین گفتگوی هفته خبر داد

بررسی پیشنهاد تعطیلی ۲هفته ای آموزش مجازی مدارس

شایعه کاهش حقوق و کسر مبالغی از حقوق فرهنگیان صحت ندارد؛ بنا نیست از حقوق فرهنگیان چیزی کسر شود/حق التدریس معلمان شاغل همین روزها به حسابشان واریز خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش درباره درخواست برخی خانواده‌ها و معلمان برای تعطیلی دو هفته ای آموزش مجازی به علت خستگی ناشی از کار با وسایل و ابزار هوشمند خبر داد که به همکارانم ماموریت دادم این پیشنهاد را بررسی کنند؛ با کلیت آن موافق هستیم اما باید ببینیم در این شرایط می‌توان آن را ایجاد کرد یا خیر.

کد مطلب: ۱۱۵۳۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
بررسی پیشنهاد تعطیلی ۲هفته ای آموزش مجازی مدارس

محسن حاجی میرزایی در حاشیه شانزدهمین گفتگوی هفته با بیان اینکه یکی از دستگاه‌هایی که بیشترین ارتباط و پیوند را با وزارت آموزش و پروش دارد، وزارت ورزش و جوانان است بیان کرد: یکی از ساحت‌های تربیتی که موظف هستیم درباره آن کار کنیم ساحت زیستی و تربیت بدنی است و در کنار سایر ساحت‌های سند تحول بنیادین باید به سلامت جسمی دانش‌‌آموزان نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مورد زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های بین 2 دستگاه است افزود: ما به عنوان جایگاهی که نسل نو را درجهت آماده شدن برای زندگی تربیت و آماده می‌کنیم به حوزه ورزش توجه جدی داریم. چراکه می‌تواند زیرساخت ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای را در وزارت آموزش و پرورش محکم کند.

توده بدنی ۱۳ میلیون و ۲۹۷ هزار دانش‌آموز اندازه گیری شده است

حاجی میرزایی در ادامه اضافه کرد: طرح کوچ که اخیرا با همکاری وزارت بهداشت و وزارت ورزش و جوانان در آموزش و پرورش اجرا شد، برای اولین بار داده‌های با ارزش ثبتی را از ۱۳ میلیون و ۲۹۷ هزار دانش‌آموز در سراسر کشور جمع آوری کرد، توده بدنی دانش‌آموزان سنجیده شد و آنان در گروه‌های خیلی لاغر، لاغر، وزن مناسب، دارای اضافه وزن و چاقی طبقه بندی شدند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این داده‌ها مبنای سیاست‌های مداخله ای ماست و برای بهبود وضعیت به همکاری‌های وزارت ورزش نیازمندیم عنوان کرد: با پدیده چاق شدن دانش‌آموزان مواجهیم و بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزانی که مورد بررسی قرار گرفتند یا اضافه وزن داشتند و یا چاق بودند که می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر باشد.

وی ادامه داد: این میزان در دوره کرونا به علت کم تحرکی دانش‌آموزان تشدید شده است و باید برای افزایش تحرک و هم الگوی تغذیه ای آنها تدبیر کنیم تا وزن آنان به حالت طبیعی برگردد.

شایعه کاهش حقوق و کسر مبالغی از حقوق فرهنگیان صحت ندارد

حاجی میرزایی در پاسخ به سوالی درباره شایعه کاهش حقوق و کسر مبالغی از حقوق فرهنگیان بیان کرد: به هیچ وجه صحت ندارد. افزایش‌های یکی دو سال اخیر مبتنی بر قانون صورت گرفته و قطعی است. افزایش‌هایی در سال‌های دورتر به صورت غیرقانونی انجام شده که دیوان عدالت درباره آن حکم داده و به استناد آن حکم اجرای این موارد را 2 سال قبل متوقف کردیم و اکنون اتفاق خاصی در حقوق فرهنگیان نخواهد افتاد.

وی با تاکید براینکه درباره اینکه باید معلمان مبالغی که قبلا دریافت کرده اند را مسترد کنند، مشکلی بود که با دیوان محاسبات گفت‌وگو کردیم افزود: انشاالله این موضوع حل می‌شود و بنا نیست از حقوق فرهنگیان چیزی کسر شود.

حق التدریس معلمان شاغل همین روزها به حسابشان واریز خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدریس معلمان شاغل نیز بیان کرد: تخصیص اعتبارات هفته گذشته از سازمان برنامه انجام شد و خزانه متعهد بود پرداخت کند که به یارانه معیشتی برخورد کردند و گفتند بعد از پرداخت یارانه معیشتی این مبالغ از طریق خزانه به ما پرداخت می‌شود و مشمولان مطمئن باشند که همین روزها به حسابشان واریز خواهد شد.

حاجی میرزایی درباره درخواست برخی خانواده‌ها و معلمان برای تعطیلی دو هفته ای آموزش مجازی به علت خستگی ناشی از کار با وسایل و ابزار هوشمند بیان کرد: به همکارانم ماموریت دادم که این پیشنهاد را بررسی کنند. این پیشنهاد از مناطق مختلف به ما داده شده و خواستیم که همکاران اختیارات قانونی ما را برای این کار بررسی کنند. با کلیت آن موافق هستیم باید ببینیم در این شرایط می‌توان آن را ایجاد کرد یا خیر.

وی در پایان درباره تشکیل سازمان تعلیم و تربیت کودک نیز اشاره کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد تربیت اوان کودکی در آموزش و پرورش متمرکز شود که ابلاغ شده اما هنوز اساسنامه آن تدوین نشده است. فعلا چیزی تغییر نمی‌کند و مناسباتی که مهدها داشتند کماکان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار