هنر معلم محمودآبادی برای انتقال مفاهیم ریاضی

حامد نیک‌پی: می‌خواهم ریاضی را به کوچه و خیابان بیاورم تا فرمول‌های قدیمی ریاضی برای عموم مردم ساده سازی شود

تهران (پانا) - معلم ریاضی محمودآبادی با نوشتن قضایای ریاضی روی دیوار ورودی روستای خشت‌سر به فکر تلفیق هنر و ریاضی و ساده کردن مفاهیم پیچیده ریاضی در نگاه مردم افتاد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
هنر معلم محمودآبادی برای انتقال مفاهیم ریاضی

حامد نیک‌پی، دبیر ریاضی شهرستان محمودآباد با مدرک فوق دکترای ریاضی از دانشگاه مونستر آلمان است که او را به عنوان طراح «کد Quick Response (کد پاسخ سریع) برای کتاب‌های درسی می‌شناسیم. وی در گفت‌وگو با پانا از طرحی گفت که در آن قصد دارد مفاهیم ریاضی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد، دکتری، عموم مردم و حتی برای دانش‌آموزان آسان و روان کند.

نیک‌پی از انگیزه خود برای این کار گفت و اظهار کرد: «با این کار قصد داشتم امور مربوط به ریاضی را به کوچه و خیابان بیاورم تا فرمول‌های قدیمی ریاضی برای عموم مردم ساده سازی شود.»

دبیر ریاضی شهرستان محمودآباد با تاکید براینکه با این کار علم در کشور نهادینه می‌شود اشاره کرد: «این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده است تا مفاهیم مهم ریاضی با شکل‌های هندسی قابل بیان باشد. در حقیقت با این کار تلفیق بین هنر و ریاضی حتی با علوم دیگر نیز صورت می‌گیرد.»

وی با بیان اینکه با این موضوع انگیزه برای یادگیری دانش‌آموزان و خانواده‌ها بیشتر می‌شود افزود: «از شهرداری‌ها درخواست می‌کنم برای تمام نخبگان کشوری بستری مانند این فضا را فراهم کنند تا بتوان با این کار مفاهیم را برای عموم جامعه ساده سازی کرد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار