رییسی: مستند بودن احکام قضایی، خط قرمز ماست

تهران (پانا) - رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مستند بودن احکام، خط قرمز ماست، گفت قضات برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌ها، از کارشناسان و مشاوران امین مشورت بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۵۳۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
رییسی: مستند بودن احکام قضایی، خط قرمز ماست

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی عصر روز پنجشنبه در جلسه دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمانشاه که در سرسرای برق شهر کرمانشاه برگزار شد، گفت: سمت و سوی حرکت دادگستری کرمانشاه و رسیدگی آن به پرونده های کثیرالشاکی یک اقدام مناسب و پسندیده و لازم است با سرعت و قوت بیشتری دنبال شود.

رییسی با بیان اینکه نباید کیفیت کار فدای کمیت شود، گفت: آمارها نشانه کار و تلاش است اما همه کار در آمار و عدد نیست و باید سازوکاری ایجاد کرد که بهره‌وری، هم به کیفیت و هم کمیت متصل شود زیرا اساس کار قضاوت کشف حقیقت است و آن هم به صبر و حوصله نیاز دارد.

او از مسوولان ارشد دادگستری استان کرمانشاه خواست که جایی را در دادگستری ایجاد کنند تا در آنجا با آن دسته از طرفین دعوا که ولو به نادرستی احساس می‌کنند به حقشان نرسیده‌اند، صحبت شود و آنان را قانع کنند.

رییس دستگاه قضایی، همچنین با تمجید از سفرهای رییس کل و سایر مقامات دادگستری استان کرمانشاه به شهرستان ها و دیدار مستمر با مردم با هدف حل مشکلات آنان گفت: قضات و مسوولان دادگستری در هفته یک روز را برای شنیدن حرف مردم و رسیدگی به دغدغه های قضایی آنان اختصاص دهند.

مستند بودن احکام، خط قرمز ماست

رییس قوه قضاییه خط قرمز همکاران قضایی خود در سراسر کشور را مستند بودن احکام صادره دانست و اظهار داشت: باید مستند حرف زد و مستند حکم داد و ما در قوه قضاییه با دلیل سر و کار داریم که در این زمینه شنیدن سخنان طرفین دعوا و بررسی اسناد ارائه شده بسیار مهم است.

رییسی، ادب، مردم داری، رازداری، سلامت و خدمتگزاری را تضمین کننده عدالت در دستگاه قضایی عنوان کرد و از همکاران خود خواست با دلی پر امید کار کنند.

پیگیری ویژه مشکلات مالی و کاری کارکنان قضایی

رییسی در ادامه با اشاره به مشکلات مالی مطرح شده توسط کارکنان و قضات دستگاه قضایی استان گفت: دو فوریت طرح اصلاح قانون شورای حل اختلاف در مجلس به تصویب رسیده و آنچه درباره این قانون مورد پذیرش دولت قرار نگرفته، در مجلس در حال پیگیری است و ما آن را دنبال می‌کنیم تا مشکلات همکاران به ویژه بخش اداری مرتفع شود.

او گفت: اطمینان می‌دهم که دغدغه‌های همکاران قضایی خود را دنبال کنیم زیرا امنیت کاری همکاران ما از جمله در شوراهای حل اختلاف بسیار مهم است.

قاضی القضات تاکید کرد: رفع مشکلات معیشتی همکاران قضایی به ویژه کارکنان اداری قوه قضاییه همواره مورد توجه و پیگیری ما بوده است و در این زمینه برای بهبود شرایط قضات گامی برداشته شده اما درخواست های کارکنان بخش اداری هم در حال پیگیری است.

نماینده کارکنان دادگستری استان کرمانشاه در این جلسه گفت نه آبی درکوزه داریم و نه نانی در سفره که رییسی در واکنش به سخنان او گفت: به امید خدا هم آب در کوزه دارید و هم نان در سفره و هم در دلتان امید و نباید هرگز مایوس شوید؛ این را بدانید که موضوع رفع مشکلات معیشتی همکاران اداری که بازوان پرتوان اجرای عدالت هستند، حتما پیگیری می شود و ما در تلاشیم تا جای ممکن مشکلات مربوط به مسکن و مسائل مالی و رفاهی را رسیدگی و حل و فصل کنیم.

رییسی خطاب به کارکنان دستگاه قضایی گفت: ما مشکلات شما را مشکل خودمان می دانیم و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم شما هم با نمایندگان مجلس موضوع را مطرح و پیگیری کنید زیرا در حل مشکل موثر است.

از کارشناسان امین مشورت بگیرید

رییس دستگاه قضایی با بیان اینکه تخصصی شدن رسیدگی به پرونده های دستگاه قضایی مورد تاکید ماست، افزود: قضات از متخصصان و مشاوران امین در پرونده ها مشورت و کمک بگیرند زیرا کارشناسی از راه های کشف حقیقت برای قاضی است.

رییسی، اقتدار، تدبیر و مهربانی را سه نکته کلیدی در خدمت رسانی قوه قضاییه به مردم دانست و گفت: از موضع قانون باید مقتدرانه، بهنگام و به لحظه حاضر شد و هرگز نباید افرادی با شرارت، سرقت، قاچاق مواد مخدر و اقدامات ناامن‌کننده، امنیت را بر مردم سخت و آن را تهدید کنند زیرا حفظ امنیت مردم خط قرمز ماست.

او درباره تدبیر نیز گفت: تمام اقدامات دستگاه قضایی از صدور، اجرا و پیگیری احکام باید با تدبیر صورت گیرد البته برخی اظهار نظرها درباره عملکرد دادگستری، ناشی از کم اطلاعی به روند امور است که در این زمینه باید برای توجیه افراد کم اطلاع وقت گذاشته و اقدامات دادگستری تبیین شود.

به گفته رییسی، همچنین شنیدن حرف و سخنان ارباب رجوع مهم است و شرایط به گونه ای فراهم شود تا همکاران اداری هم برای این موضوع وقت بگذارند.

او اظهار داشت: خدمت رسانی ها و پیشرفت های دستگاه قضا در همین شرایط کرونایی هم نشان دهنده این است که امکان اجرای طرح تحول قضایی با تدبیر و مجاهدت قضایی همکاران و با همین تعداد از نیرو قابل تحقق و اجرایی شدن است.

رییس قوه قضاییه برخورد با رأفت و مهربانی را سومین نکته مورد تاکید مدیریت دستگاه قضایی دانست و گفت: عمل ما باید مانند پدری مهربان باشد که یک پناهگاه امن برای مظلومان و احقاق حقوق ضایع شده آنان است.

رضایت مردم کرمانشاه برای ما بسیار مهم است

او با بیان اینکه رضایت مردم کرمانشاه که بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم کرده‌اند برای ما بسیار مهم است، گفت: باید اعتماد عمومی به دستگاه قضایی روز به روز افزون و احساس عدالت بیشتر شود.

رییسی در پایان کارکنان دستگاه قضایی استان کرمانشاه را به همکاری بیشتر با سایر دستگاه ها و تشکل های استان و خدمتگزاری بیشتر به مردم توصیه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار