حفظ روند نزولی کرونا، نیازمند مراقبت و مشارکت مردم است

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد با مشارکت مردم و تلاش نیروهای بسیجی، کادر بهداشتی و درمانی، پیک کرونا در استان در حال فروکش است و حفظ و تداوم این وضعیت نیازمند خودمراقبتی مردم است.

کد مطلب: ۱۱۵۳۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حفظ روند نزولی کرونا، نیازمند مراقبت و مشارکت مردم است

به گزارش اداره استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه چهاردهمین جلسه طرح پیشگیری از کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: مردم باید مراقب باشند این موضوع عادی سازی نشده و در صورت بی توجهی، دوباره پیک بعدی آغاز می شود.

او گفت: مردم باید با مطالبه گری و یادآوری به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، در راستای پیشگیری و مراقبت از وضعیت نزولی کرونا اقدام کنند.

استاندار اردبیل اظهار امیدواری کرد با تایید واکسن و تولید انبوه آن وضعیت شیوع کرونا کاهش یافته و فعالیت های روزمره مردم به حالت گذشته برگردد.

بهنام جو به تلاش های ایثارگرانه بسیجیان و کادر بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و از غربالگری حدود ۹۳ درصد از جمعیت استان در قالب این طرح خبر داد.

او گفت: استان اردبیل در اجرای طرح شهید سلیمانی در عرض ۴۷ روز گذشته جزو استان های پیشرو در کنترل زنجیره انتقال این ویروس بوده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: غربالگری، بیماریابی و مراقبت از افراد بیمار در قرنطینه خانگی و یا نقاهتگاه ها در حد مطلوب انجام گرفته است.

بهنام جو با اشاره به نقش تست های کرونا در تشخیص و شناسایی افراد مبتلا از انجام ۱۶ هزار تست تاکنون در استان خبر داد.

او افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر مثبت تشخیص داده شده و در مراکز قرنطینه بستری شده اند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ۲۵ هزار سهمیه تست سریع در مرحله اول در اختیار استان قرار گرفته و در حال حاضر نیز ۱۵ هزار تست سریع دیگر به استان اختصاص داده شده است.

بهنام جو با بیان اینکه استان اردبیل جزو استان هایی بود که دیرتر وارد پیک کرونا شده بود، افرود: با انجام اقدامات کنترلی در حال حاضر تعداد بستری ها در بیمارستان ها از ۵۳۰ نفر به ۲۱۵ نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار