معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع: شهید فخری زاده سلیمانی هسته ای بود

تهران (پانا) - معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت شهید فخری زاده از دانشمندان مؤثر و رده بالای حوزه تحقیقات کشور در همه زمینه‌ها بود و در بسیاری از حوزه‌های علمی مسلط بود.

کد مطلب: ۱۱۵۳۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع: شهید فخری زاده سلیمانی هسته ای بود

به گزارش ایسنا،‌ امیرسرتیپ سعید شعبانیان در مراسم چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده دانشمند که در محل ترور این شهید در شهر آبسرد برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در روز شهادت شهید فخری زاده پیام رهبر معظم انقلاب منتشر شد مبنی بر اینکه دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی به دست مزدوران جنایت کار به شهادت رسید که طی آن دو نکته مهم باید مورد توجه مسئولان باشد اول پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملا ن و آمران و دوم ادامه تلاش‌های شهید است.

شعبانیان افزود: مجازات عاملان طبق فرمایش رهبر در زمان ممکن انجام خواهد شد و دیر و زود دارد اما هرگز به دست فراموشی سپرده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید فخری زاده کاملاً گمنام بودند و هیچکس ایشان را نمی‌شناخت و از خدمات این شهید بی خبر بودند گفت: حتی اهالی این شهر شهید فخری زاده را نمی‌شناختند و ایشان نیز مانند سردار شهید سلیمانی از فضیلت گمنامی برخوردار بودند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع عنوان کرد: خدمات ایشان در حوزه پدافند هسته‌ای، لیزر، امور علمی و تحقیقاتی بود و دشمن به خاطر خدمات ارزشمند ایشان سعی در حذف شهید داشت و باید بگوییم شهید فخری زاده در خصوص حرکت در جهت فناوری و دانش و ساخت کیت تشخیص کرونا نیز نقش مهمی داشت و زمانی که آزمایشگاه سطح ۳ در کشور وجود نداشت به دست ایشان این آزمایشگاه ساخته شد.

شعبانیان خاطر نشان کرد: نام ایشان به عنوان یکی از ۵ شخصیت ایرانی در لیست ۵۰۰ نفر از قدرتمندترین افراد جهان ثبت شده است و این شهید والا مقام تنها دانشمند کشور بود که نتانیاهو در شوی تلویزیونی از او نام برد.

وی بیان کرد: شهید فخری زاده از دانشمندان مؤثر و رده بالای حوزه تحقیقات کشور در همه زمینه‌ها بود و در بسیاری از حوزه‌های علمی مسلط بود و از ویژگی‌های ارزشمند ایشان این بود که شخصیت جامعی داشتند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع افزود: این دانشمند هسته‌ای و دفاعی، دانش فیزیکی و هسته‌ای را متفکرانه می‌شناخت و حالات عرفانی ایشان قابل ستایش بود و توان اداری و مدیریتی ایشان مثال زدنی و الگو شده است.

وی در خصوص امنیت قبل از شهادت شهید فخری زاده گفت: در جلساتی که با رهبر داشتند به ایشان برای حفاظت و امنیت توصیه شده بود و شهید فخری زاده شهادت را افتخار می‌دانست و امروز فخر ایران اسلامی بین المللی شده است و وزیر دفاع به ۶۰ کشور جهان پیام تسلیت شهادت ایشان را ارسال کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار