درخواست لطفی از ستاد کرونا برای برگزاری باشکوه مراسم‌های دهه فجر

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برای برگزاری صدها هزار نفری آزمون مجوز صادر می‌شود، اما برای برگزاری نمادین دهه بصیرت مجوز داده نمی‌شود تاکید کرد مظلومیت مراسم های انقلاب در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
درخواست لطفی از ستاد کرونا برای برگزاری باشکوه مراسم‌های دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، دومین جلسه کارگروه‌های تخصصی دهه فجر انقلاب اسلامی پیش از ظهر چهارشنبه ۱۷ دی ماه با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور و اعضای کارگروه‌‌های تخصصی ۲۵ گانه بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ارتباط تصویری با روسا و سرپرستان دفاتر استان‌ها که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

نصرت‌الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور در این جلسه در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه، سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اربعین شهادت شهید فخری‌زاده و وفات علامه و عالم مجاهد آیت‌الله مصباح بیان کرد: دهه فجر یک پدیده منحصر به فرد و یادبود حیات دوباره ملت ایران است.

وی ادامه داد: از اول مهرماه تمام کارگروه‌ها کار خود را شروع و برای بهتر برگزار شدن آن در حال تلاش هستند که به علت شیوع ویروس کرونا جلسات کارگروه‌ها کمتر انجام می‌شود و بیشتر به صورت مکتوب کارها را ادامه می‌دهیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه تعیین شعار دهه فجر با خرد جمعی یکی از اهداف برنامه امروز است خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل جلسه امروز، جلسه هم‌اندیشی بین نهادها و دستگاه‌های مختلف است؛ مردم همیشه در طول ۴۰ سال اخیر پای کار مراسم‌های انقلاب اسلامی بودند و یادمان نمی‌رود که مردم در طول این سال‌ها با چه سختی‌هایی خودشان را به مراسم انقلاب رساندند و همیشه به میدان آمدند.

وی با اشاره به حضور متداوم و هر ساله مردم در بزنگاه‌های تاریخی انقلاب ادامه داد: مردم در شرایط سخت‌تری نسبت به کرونا در صحنه حضور داشته‌اند، اگر امروز مردم ما با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند یادمان نرفته شب بیست و دوم بهمنی را که رژیم مردم را به حمله تهدید می‌کرد و حتی این کار را انجام هم داد، بنابراین قطعا با توجه به تهدیدات هر روزه دشمن باید برای این روز آماده شویم که پیام‌های بسیاری برای دشمنان خواهد داشت.

لطفی تصریح کرد: بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بزرگداشت ارزش‌ها، آرمان‌ها و پاسداشت مجاهدت و ایثار شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (رحمت الله علیه) است که مردم ایران را به امتی واحده برای سرنگونی رژیم طاغوت که وابسته به آمریکا بود تبدیل کرد تا با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش تحقق بخش ارزش‌های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

وی در ادامه با انتقاد از برخی تصمیمات غلط یادآور شد: با توجه به شرایط پیش آمده از کرونا در مراسم‌ها از دستورات مسئولین بهداشت تبعیت شود، اما برخی با تصمیمات دو‌گانه در دهه بصیرت عمل کردند چنانکه برای برگزاری صدها هزار نفری آزمون مجوز صادر می‌شود، اما برای برگزاری نمادین دهه بصیرت و ۹دی با رعایت همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجازه برگزاری مراسم داده نمی‌شود؛ مظلومیت مراسم‌های انقلاب اسلامی در ایام کرونا بر کسی پوشیده نیست.

این مقام مسئول عنوان کرد: برخی از تصمیم‌گیری‌ها درخصوص برگزاری مراسم‌های انقلابی از سوی ستاد ملی کرونا اشتباه است. ما در نظر داشتیم تا در مراکز استان‌ها به شکل نمادین و با جمعیت محدود، مراسم یوم الله 9دی را برگزار کنیم تا مانع از به فراموشی سپردن 9 دی شویم، با این وجود از این اقدام ممانعت به عمل آمد.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این آگاهی کامل را دارد که سلامت مردم بسیار اهمیت دارد و مراسم‌های خود را با تمام مقرارت و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌کند. ۵۶۰ هزار نفر برای آزمون کنکور شرکت کردند اینجا کرونا معنا ندارد، اما برای برگزاری مراسم انقلاب کرونا هست و مجوز صادر نمی‌شود.

لطفی با بیان اینکه گویا کرونا نیز دارای ژن خوب است و شامل برنامه‌هایی می‌شود که متولی آن، دولت است، گفت: امیدواریم این بی‌مهری و تصمیمات دوگانه را در دهه فجر شاهد نباشیم و دهه فجر، به صورت باشکوه برگزار شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: در استان قم مانع برگزاری مراسم دهه بصیرت با وجود ۲۰۰ نفر در مصلی بزرگ می‌شوند، اما در همان شهر ۸۴۰۰ هزار نفر برای امتحان شرکت می‌کنند و آن جلسه برگزار می‌شود. مسئولان تصمیم‌گیر با وحدت و همدلی در یوم الله ۲۲ بهمن برای برگزاری مراسم انقلاب اسلامی در سراسر کشور با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی به صورت سلامت محور مجوز صادر کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری باشکوه دهه فجر و 22 بهمن، هم موجب کم اثر شدن تحریم‌ها خواهد شد هم اینکه انسجام و خودباوری را در بین آحاد جامعه و نیروهای انقلاب برای مقاومت افزایش خواهد داد. همچنین امیدواری دوستداران انقلاب در دنیا را موجب خواهد شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که همه ما موظف هستیم به عنوان وظیفه دینی از جمهوری اسلامی حفاظت کنیم، گفت: یکی از بسترهای مهم گرامیداشت دهه فجر این است که بتوانیم فتنه دشمن را خنثی کنیم.

وی ادامه داد: با وجود شرایط کرونایی بزرگداشت مراسم ایام الله تعطیل بردار نیست. ما به آنچه در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‌گیری شود عمل می‌کنیم اما از دست اندرکاران می‌خواهیم در تصمیمات دوگانگی ایجاد نشود. امید است با تعامل شاهد هم افزایی و ادای دین در بزرگداشت ایام الله دهه فجر باشیم.

لطفی با بیان اینکه نمایش باعظمت ایستادگی، حضور و اقتدار ملت یکی از عوامل بازدارندگی در برابر توطئه‌های دشمنان است، ادامه داد: به میدان آوردن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی و همچنین حضور مردم در صحنه برای پاسداری از آرمان‌ها و هویت تاریخی و انقلابی یکی از اهداف ایام الله دهه فجر است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: برگزاری شایسته مراسم انقلاب نیازمند عزم ملی است و دستیابی به چنین عزمی علاوه بر ضرورت فراهم‌سازی زمینه حضور گسترده مردم در برنامه‌ها، باید مشارکت همه نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی نیز جلب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار