معاون اول رئیس‌جمهوری وارد استان سیستان و بلوچستان شد؛

جهانگیری: کارهای بزرگی در سیستان‌و‌بلوچستان در دست اقدام است

تهران (پانا) - معاون اول رئیس‌جمهوری برای افتتاح و بازدید از چند طرح و برگزاری چند جلسه مهم، دقایقی پیش وارد استان سیستان و بلوچستان شد و از سوی استاندار و تعدادی از مدیران استان مورد استقبال قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۵۲۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
جهانگیری: کارهای بزرگی در سیستان‌و‌بلوچستان در دست اقدام است

اسحاق جهانگیری عصر امروز در بدو ورود به فرودگاه چابهار در گفت‌گو با خبرنگاران، استان سیستان و بلوچستان را از استان‌های پرظرفیت کشور برشمرد و گفت: متأسفانه با وجود ظرفیت‌های متعدد، این استان با موانع زیادی در مسیر توسعه روبروست که باید با سفرهای متعدد مسئولین، این ظرفیت‌ها در جهت پیشرفت و توسعه استان استفاده شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری از دریای عمان و سواحل مکران به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان نام برد و گفت: سواحل مکران نعمتی بزرگ است که می‌تواند علاوه بر توسعه ملی و توسعه استان سیستان و بلوچستان، به توسعه کشورهای منطقه نیز کمک کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه توسعه سواحل مکران مدتی است که در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار داشت: اخیراً دولت تغییراتی را در ستاد و دبیرخانه توسعه سواحل مکران ایجاد کرد تا سرعت اجرای طرح‌های توسعه بیشتر شود که به همین خاطر در این سفر از نزدیک در جریان پیشرفت طرح‌ها قرار خواهم گرفت.

معاون اول رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه طرح‌ها و کارهای بزرگی در استان سیستان و بلوچستان در دست اقدام است خاطرنشان کرد: گازرسانی به استان و احداث راه آهن چابهار به زاهدان و ساخت بزرگراه‌های مختلف در دستور کار قرار دارد که امیدوارم شاهد سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح‌ها باشیم.

جهانگیری با اشاره به برنامه‌های سفر دو روزه خود به استان سیستان و بلوچستان افزود: جلسه ستاد توسعه سواحل مکران در چابهار برگزار و از پیشرفت طرح‌های توسعه مطلع خواهیم شد.

معاون اول رئیس‌جمهوری افزود: جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان نیز فردا در زابل برگزار خواهد شد و جلسه‌ای نیز با مردم، مسئولین و نهادهای مدنی در زاهدان برگزار خواهیم کرد تا به بررسی مسایل و مشکلات استان بپردازیم.

وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در این سفر همراه معاون اول رئیس‌جمهوری هستند.

افتتاح و بازدید از فاز یک اسکله بندر صیادی جدید تنگ / احیای یکی از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران / رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار برای ۲۰۰۰ نفر با استفاده از ذخایر خدادای

در ادامه فاز نخست اسکله بندر صیادی تنگ کنارک، بعداز ظهر امروز با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری افتتاح شد. این طرح با هدف رونق صید و صیادی، شامل ساخت اسکله، موج شکن، تأسیسات خشکی، محوطه سازی و لایروبی، ‌با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان در 36 ماه به بهره برداری رسیده است و قابلیت پهلوگیری 120 فروند شناور لنج، همچنین 250 فروند قایق را دارد.

بندر صیادی تنگ یکی از قدیمی‌ترین اسکله‌های صیادی در حوزه شهرستان کنارک در 110 کیلومتری مسیر چابهار - جاسک واقع شده و از نقاط مهم صیادی و گردشگری سواحل مکران به حساب می‌آید.

استفاده مناسب از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه به ویژه ذخایر خداداد دریا می‌تواند منجر به رونق اقتصاد خانوار و ایجاد اشتغال پایدار برای صدها نفر شود، با افتتاح این بندر جدید صیادی ده هزار تن به میزان تولید شیلات و حدود دو هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون اول رئیس‌جمهوری پس از بازدید هوایی از این اسکله در گفت‌وگوی صمیمی و رو در رو با صیادان و فعالان حوزه شیلات در این بندر در جریان نیازمندی‌ها و مشکلات و مطالبات آنها قرار گرفت. جهانگیری پس از بازدید از این اسکله برای حضور در نشست توسعه سواحل مکران راهی چابهار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار