مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

گفتمان سازی سوادآموری در جامعه ضروری است

بوشهر(پانا)_مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهرگفت گفتمان سازی و تحول محور کردن سواد آموزی در جامعه، ضروری و مهم است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
گفتمان سازی سوادآموری در جامعه ضروری است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علیمراد کرمی در نشست "گفتمان سازی برنامه‌های سوادآموزی بر محور توسعه" اظهار کرد: سواد آموزی جامعه محور و تبدیل آن به گفتمان‌سازی، ضامن دست یابی به اهداف، سیاست‌های و برنامه های این حوزه است.

علیمراد کرمی افزود: در راستای تحقق اهداف حوزه سوادآموزی، باید برنامه ‌ریزی و ارائه خدمات سوادآموزی تبیین و نهادینه سازی شود.

وی با اشاره به ظرفیت واحدهای آموزشی در راستای شتاب‌بخشی به برنامه‌های سوادآموزی عنوان کرد: این حوزه از دغدغه ها و اولویت های وزیر آموزش و پرورش است به همین دلیل سوادآموزی باید در مدارس و جامعه به گفتمان محوری تبدیل شود.

همچنین در این نشست رییس اسبق نهضت سوادآموزی استان بوشهر با بیان این که باید نگاه تحول آفرین بر نهضت سواد آموزی حاکم شود،گفت: لازم است ضمن واکاوی تجارب 41 ساله نهضت سوادآموزی، رویکرد جدید این نهاد براساس شرایط روز جامعه و روش های کارآمد علمی، بازتعریف شود.

عباس قلی‌پور با اشاره به شعار جهش تولید به عنوان شعار سال 99 اظهار کرد: در جهش تولید باید بتوانیم تولیدات با کیفیت و دارای برند جهانی داشته باشیم که این مهم باید به عنوان یک گفتمان در بین جامعه هدف نهادینه سازی شود.

مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر مهمترین چالش در حوزه سوادآموزی را کمبود تقاضا از سوی سوادآموزان دانست و گفت: ضروری است با تقاضا محور نمودن محتوای آموزشی براساس نیازهای مخاطبان، انگیزه و احساس نیاز به شرکت در دوره‌های سوادآموزی در بین سوادآموزان ایجاد شود.

وی تدوین اطلس سوادآموزی را یکی از موفقیت‌های این حوزه در راستای دست یابی به اطلاعات اسمی افراد کم سواد و محروم از سواد دانست و بیان داشت: با بروز آوری این اطلس می توان گام های مهمی را در جهت شناسایی و جذب افراد واجدالشرایط سوادآموزی برداشت که برای تحقق این هدف می توان از ظرفیت­ شوراهای آموزش و پرورش، مشارکت بین بخشی با دستگاه های متولی و همچنین سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

همچنین معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست گفت: در جهت ایجاد راهکار گفتمان سازی برنامه های سوادآموزی بر محور تحول در برنامه های اجرایی سال تحصیلی پیش رو، نشست هایی با حضور صاحب نظران حوزه آموزش رسمی و بزرگسال در طول سال جاری برگزار می‌شود.

سید مجتبی هاشمی‌نژاد بیان کرد: اجرای برنامه هایی مانند مسابقه پرسش مهر، کتابخوانی سرباز وطن، حلقه‌های کتابخوانی در واقع همان ایجاد فضای گفتمانی جامعه هدف سوادآموزی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار