لزوم نگاه تخصصی نشریات دانشجومعلمان به موضوعات تربیت معلم

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان، در جشنواره رسش قلم بر لزوم نگاه تخصصی نشریات دانشجومعلمان به موضوعات تربیت معلم تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نگاه تخصصی نشریات دانشجومعلمان به موضوعات تربیت معلم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان، در جشنواره رسش قلم(1) نشریات دانشجویی و تقدیر از برگزیدگان سوگواره اربعین حسینی (ع) دانشگاه فرهنگیان که سه شنبه 16 دی 99 در پردیس نسیبه تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت جایگاه و مقام معلم، خاطر نشان کرد: افتخار می کنم با عنوان معلمی همه جا حضور پیدا کنم که مایه فخر اخرین فرستاده خداوند است.

وی با تاکید بر اهمیت علم و دانش و یادگیری و یادددهی، افزود: حیاتی که در آن فهم، درک و پژوهش نباشد حیات نباتی است و هیچگاه حالت وصول به معانی نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برگزاری جشنواره نشریات دانشجویان به صورت مستقل در سال جاری برای نخستین بار، گفت: قابل تقدیر است که امسال 151 نشریه در این جشنواره حضور داشتند و یقین می دانم تمام این نشریات لایق تجلیل بوده اند.

وی ضمن ابراز خرسندی از پیوند این جشنواره با نام سردار شهید قاسم سلیمانی ، افزود: شهید سلیمانی کسی بود که در میدان جنگ ستیهنده و در مقابل معبود روح پرستنده داشت، در برابر والدین متواضع و نسبت به زمان رزم و نیایش بسیار متفاوت بود.

خنیفر در ادامه به ویژگی های لازم یک نشریه موفق، اشاره کرد و گفت: استفاده از نوآوری و خلاقیت، گزیده گویی و بهره مندی از مطالب جدید و علمی از ویژگی های یک نشریه مناسب است. مجله دانشجویی باید تمام خلق باشد نقل نباشد.

وی با تاکید بر استفاده از مقالات علمی و مناسب در نشریات متناسب با موضوع روز، خاطر نشان کرد: همچنین انتشار مقاله های کوتاه، موجز و ساده سازی شده علمی و پژوهشی در نشریات و استفاده از زبان تصویر می تواند مورد توجه دانشجومعلمان باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر حرکت نشریات دانشجویی به سمت تخصص گرایی، تصریح کرد: دانشجویان باید به سمت تخصص گرایی و مطالعات تطبیقی با نگاه تخصصی حرکت کنند و به نقد و یا تایید موضوعات مرتبط از جمله نقد برنامه ها و کتاب درسی و نظام های آموزشی تربیت معلم بپردازند، اینجاست که دانشجو نشان می دهد نسبت به مسیری که در این 4 سال طی می کند حساس است

وی استفاده از تجارب بین المللی با موضوع آموزشی از جمله کارورزی، محتواو واحد های درسی را در نشریات قابل تامل دانست، و گفت: در نشریات دانشجویی می تواند وجه علمی - آموزشی، ناظر بر تربیت معلم تقویت و تحلیل شود.

خنیفر ادامه داد: دنیای امروز، دنیای همراه با قابلیت دسترس به اطلاعات است در این دنیا استفاده از اطلاعات گذشته مورد استفاده نیست باید اطلاعات امروز ناظر به فردا باشد.

وی با اشاره به لزوم تحلیل و نقد مسائل و طرح های روز درخصوص نظام های اموزشی و تربیت معلم، در نشریات، اظهار کرد: دانشجو باید در نشریات به جای نقل به تحلیل و نوشتن و تولید روی آورد. و به سمتی حرکت کند که هر دانشگاه فرهنگیان استان یک مجله علمی- ترویجی دانشجویی داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، با بیان اینکه در نشریات از حلقه ثابت چند نفر عبور کرده و تمام دانشجومعلمان را به میدان آورید، تصریح کرد: اجازه دهیم همه دانشجویان در مجله حضور داشته باشند و محصور به چند همفکر نباشند، در زمان تحصیل و دانشجویی است که افراد به خود کشفی و تشخیص توانمندی خود می رسند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است این همایش و جشنواره ها دانشجویان را یک قدم به پیش ببرد، شاید در همین جشنواره ها است که افراد راه دیگر خود را پیدا می کنند ودرجمع دانشجویی استعدادها خود را نشان می دهند، دوران دانشجویی تنها منحصر به درس خواندن نیست دوران تربیت، خودکشفی و فعالیت هایی برای آماده شدن برای کارهای بزرگ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار