خنیفر در شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه:

فعالیت‌های فرهنگی بدون روحیه بسیجی راه به جایی نخواهد برد

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان در شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه گفت که ذات فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و بسیج با فعالیت‌های مجازی ناهمساز بوده و میدانی است، فعالیت‌های فرهنگی بدون روحیه بسیجی راه به جایی نخواهد برد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های فرهنگی بدون روحیه بسیجی راه به جایی نخواهد برد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در نشست شورای تخصصی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فرهنگیان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین امین الله دادگر مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر علی محمدی سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه الزهرا (س)، سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و درگذشت عالم ربانی، فیلسوف عالیقدر حضرت آیت الله مصباح یزدی، گفت: آیت الله مصباح یزدی، مرد مناظرات ماندگار، فیلسوف خوشنام ولی گمنام بود که خویی بسیار متواضعانه و دانش پژوهانه داشتند و متاسفانه انگونه که باید از مواهب این بزرگ مرد استفاده نشد.

خنیفر در ادامه با اشاره به ویژگی ها و اقتضائات اقدامات فرهنگی، ذات فعالیت های فرهنگی، تربیتی و بسیج را با فعالیت های مجازی ناهمساز بوده و میدانی برشمرد و گفت: در دوران عسرت و فترت کارهای میدانی، ناچار هستیم که به سمت فعالیت های مجازی حرکت کنیم و شاهد کارهای ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و تربیتی در این عرصه و دوران نیز هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج شجره طیبه است و فعالیت های فرهنگی بدون روحیه بسیجی راه به جایی نخواهد برد، گفت: فعالیت های فرهنگی اقدامی جمعی است و نیاز به تقسیم کار و مدیریت صحیح دارد، مدیریت فرهنگی و بسیجی پارو زدن نیست، دیدبانی و نوشتن برنامه کلان است.

رییس دانشگاه فرهنگیان، اهل مطالعه بودن و روز آمدی، اطلاع رسانی شایسته و تبلیغات را از کلیدهای موفقیت در فعالیت های فرهنگی عنوان و تصریح کرد: از مهمترین این نکات این است که کسانی که مبادرت به کار فرهنگی می کنند، نیت خدایی داشته و محاسبه گر نیستند، عمل به تکلیف کرده و دغدغه نتیجه ندارند و خداوند را ناظر به اقدامات می دانند.

خنیفر کار فرهنگی را کاری تشکیلاتی که نیازمند تشکیل اتاق فکر است دانست و افزود: برای این کار لازم است صفر تا صد کار فرهنگی و تربیتی را دید، برنامه در کار فرهنگی 50 درصد موفقیت است، انسان بدون برنامه، انسان بدون کارنامه و فاقد برج مراقبت زندگی بوده و ساکن سرزمین سوخته آرزوهاست.

وی با تاکید بر اولویت گذاری صحیح در فعالیت ها، اظهار کرد: در امور فرهنگی از کارهای روتین و دلسرد کننده آغاز نکنیم به دنبال اولویت ها باشیم، جدای از این که کار ساده و یا پیچیده است، اینگونه فعالیت ها نیاز به تشخیص موانع و در صورت امکان رفع و یا به حداقل برسد آنان دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین بر لزوم نقد و تحلیل فرایندی در امور اشاره و خاطر نشان کرد: منتظر پایان برنامه نباشیم در حین اجرا نیز به دنبال دانستن نقاط ضعف و اصلاح باشیم، خود نقدی و خود کنترلی بسیار مهم است.

وی استفاده از خلاقیت و نوآوری را در فعالیت فرهنگی ضروری دانست و افزود: در امورفرهنگی تک محصول و تکراری نباشیم از خلاقیت و نوآوری و نیز تجارب موفق دیگر دانشگاه ها در اموراستفاده کنیم. به خودمان اکتفا نکنیم و از تجارب و توانمندی های اساتید و صاحبنظران بهره لازم را ببریم.

خنیفر صبر، شکیبایی و واقع نگری را از نکات روانشناختی در امور فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: چنانکه امام علی (ع) می فرماید: برای رسیدن و رساندن به بهشت باید جهنم رفتارها را تحمل کرد ،بویژه برای جوانان که زود قضاوت می کنند حرف آخر را اول می زنند و صراحت دارد چون صداقت دارد، شهید سردار سلیمانی به حدی از بلوغ علمی و رفتاری رسید که توان تحمل رفتارهای سوء را نیز داشت.

وی در پایان بر اهمیت مشاوره و حضور در صحنه تاکید و اظهار کرد: تمام همت خود را صرف مسائل اختلافی نکنیم، همواره به عقلانیت، نقد، انصاف، ادب، جذب حداکثری و دفع حداقلی توجه لازم را داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار