باستان خبر داد: آغاز اردوهای مجازی راهیان نور از اول بهمن‌ماه

تهران (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از اجرای اردوهای راهیان نور از اول بهمن ماه 99 تا 15 فروردین سال آتی در فضای مجازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
باستان خبر داد: آغاز اردوهای مجازی راهیان نور از اول بهمن‌ماه

مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی، در ششمین نشست قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج که بعد از ظهر امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و بسیج دانش‌آموزی برگزار شد با گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: امروز حاج قاسم سلیمانی یک اسم نیست بلکه یک مکتب و یک مدرسه درس آموز است.

وی افزود: جوهره این مکتب و این مدرسه دو مولفه اصلی دارد؛ اول ولایت‌مداری و دوم ایستادگی و مقاومت. همه ما باید کمک کنیم تا این ولایت‌مداری و این ایستادگی و مقاومت را به نسل کودک و نوجوان که آینده سازان این مملکت هستند منتقل کنیم و برای ترویج آن برنامه ریزی کافی و وافی و لازم را داشته باشیم.

باستان در ادامه به تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های پرورشی اشاره کرد و گفت: جریاناتی در کشور در صدد دلسرد کردن مجموعه آموزش و پرورش هستند. آنها می‌گویند جریان آموزش به کندی پیش می‌رود، یا امر پرورش در آن جایگاهی ندارد. من باید اعلام کنم که جریان آموزش و پرورش به لطف دوستان ما در وزارت آموزش و پرورش خیلی خوب اداره می‌شود و وزیر و مجموعه همکارانشان برنامه ریزی بسیار خوبی دارند.

وی ادامه داد: در حوزه پرورشی نیز برنامه‌هایی همچون جشنواره علمدار که اختتامیه آن طی روزهای اخیر در جوار مرقد حاج ‌قاسم‌ سلیمانی برگزار شده است گواه این مدعاست. ۱۲۰ اثر ارزشمند در حوزه‌های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که این نشان از زنده بودن و پویایی جریان پرورش در دستگاه آموزش و پرورش ما دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: به لطف الهی، درصدد هستیم تا حرکت راهیان نور را به جریان برنامه‌های پرورشی تا پایان سال تحصیلی جاری اضافه کنیم. می‌خواهیم اردوهای راهیان نور مجازی را برای دانش‌آموزان سراسر کشور راه‌اندازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج دانش‌آموزی در صدد این هستیم تا با تجمیع ظرفیت‌ها و تعامل و هم افزایی با یکدیگر بخشی از فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل کودک و نوجوان و حتی خانواده‌های آنها معرفی کنیم. در این خصوص یک دستورالعمل کلی همراه با دستورالعمل‌های اجرایی به استان‌ها ارسال خواهد شد . انشاالله بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های سامانه شاد از اول بهمن ماه تا ۱۵ فروردین ماه 1400 اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را در فضای مجازی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار