۱۲ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار دارند

زاهدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد طرح یاریگران زندگی در ۲ هزار و هفت مدرسه استان اجرا می‌شود و ۱۲ هزار دانش‌آموز تحت پوشش این طرح قرار دارند.

کد مطلب: ۱۱۵۲۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۲ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی تحت پوشش طرح یاریگران زندگی قرار دارند

رضا بامری در نشست خبری طرح یاریگران زندگی که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: این طرح با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر با همکاری تشکل های دانش آموزی به منظور پیشگیری از گرایش نوجوانان به اعتیاد از مهرماه سال ۹۸ همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.
وی افزود: کانون یاریگران زندگی با هدف جلب مشارکت و همیاری های داوطلبانه دانش آموزان مدارس خانواده ها و ذینفعان محلی راه اندازی شده است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۳۲ کانون یاریگری در شهرستانها و مناطق این استان ایجاد شده است، تصریح کرد: در این کانون ها دانش آموزان با همکاری و تسهیل گری مدرسه و با مشارکت خانواده ها پس از شناسایی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر پروژه های کوچک و ابتکاری برای پیشگیری کنترل کاهش این آسیب‌ها را طراحی و با جلب حمایت مدرسه محله آن را اجرا و مستند می کند.
بامری خاطرنشان کرد: اجرای طرح کانون یاریگران زندگی در مدرسه به دلیل روش اجرای برنامه که مبتنی بر محوریت خود دانش آموزان و همچنین حمایت و مشارکت خانواده ها، مدارس و ذینفعان محلی است، با استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها روبرو شده است.


وی ادامه داد: ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه خطراتی که آنها را تهدید می کند، مشارکت در طراحی و اجرای برنامه های پیشگیرانه و کمک به کاهش خطر پذیری در سطح مدرسه از جمله نتایج اجرای این طرح است.
بامری تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا طرح یاریگران زندگی در بستر شبکه شاد اجرا می شود محتوای آموزشی تولید شده در این خصوص از طریق گروه های ایجاد شده در اختیار مربیان و دانش آموزان قرار می گیرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان وی ادامه داد: این طرح در ۴ سطح مدرسه منطقه استان و کشور اجرا می شود که مهم ترین سطح آن مدرسه است. در هر مدرسه نیز ۵۰ دانش آموز در قالب تشکل های دانش آموزی این طرح را اجرا می‌کنند.
بامری ابراز امیدواری کرد که با گسترش طرح کانون یاریگران زندگی در سراسر استان یک نهضت فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری کنترل و کاهش گرایش به اعتیاد رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی شکل گیرد تا شاهد کاهش خطر پذیری کودکان و نوجوانان جامعه باشیم.

گفتنی است در این مراسم از پوستر دهمین جشنواره نوجوان سالم نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار