امیر رضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا

میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیا شوخی است؛ فوتبال مدتی است لبخند به لبش نیامده، خواستند دل مردم را شاد کنند

شاهکار اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال حذف سابقه مدیریت است؛ در اصلاح اساسنامه از آن طرف بام افتادند

تهران (پانا) - مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال معتقد است بزرگ‌ترین ایراد اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال حذف سابقه مدیریتی به عنوان پیش شرط حضور در انتخابات ریاست فدراسیون است.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
میزبانی ایران از جام ملت‌های آسیا شوخی است؛ فوتبال مدتی است لبخند به لبش نیامده، خواستند دل مردم را شاد کنند

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: « من راجع به شخص نظر خاصی ندارم، اما زمانی که اساسنامه فدراسیون فوتبال در حال تدوین بود بارها به این موضوع انتقاد کردم که منصفانه نیست سابقه مدیریتی را برای فرد فرد فوتبالی استثنا کنیم و آن حذف شود. »

وی ادامه داد: « داشتن سابقه مدیریتی با فوتبال بازی کردن منافات دارد و در مکتب و مرام مدیریتی قابل قبول نیست. ما نسبت به این بخش از اساسنامه ایرادهای زیادی را هم مطرح کردیم، اما متأسفانه توجهی به آن نشد. من روی شخص خاصی آلرژی ندارم و هر کسی که قصد حضور در انتخابات را دارد می‌تواند ثبت نام کند، اما نبود سابقه مدیریت مشکل‌ساز خواهد شد. »

واعظ آشتیانی عنوان کرد: « افرادی که در کمیته اصلاح اساسنامه حضور داشتند از آن طرف بام افتادند. در گذشته به این صورت بود که فرد متقاضی برای صندلی ریاست باید دارای تحصیلات لیسانس و سابقه ۱۰ ساله مدیریت باشد در آن زمان شرایط را به قدری محدود کرده بودند که کسی ورود نکند، الآن تحصیلات ملاک نیست و هر فرد فوتبالی که در لیگ برتر بازی کرده می‌تواند در انتخابات حضور پیدا کند در صورتی که چنین چیزی اصلاً منطقی نیست. »

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال افزود: « فردی که برای حضور در انتخابات فدراسیون اعلام آمادگی می‌کند از مشکلاتی مثل به مزایده گذاشتن ساختمان فدراسیون، پرونده ویلموتس و بدهی‌های این فدراسیون کاملاً مطلع است و با این علم در انتخابات حضور پیدا می‌کند؛ بنابراین اگر به عنوان رئیس انتخاب شود باید تمام مشکلات را حل کند و نمی‌تواند بگوید که من از خیلی از مسائل بی اطلاع بودم. این شاهکار اساسنامه فدراسیون فوتبال بود که میزان سابقه مدیریتی جایگزین فوتبالیست بودن شده است. من تعجب می‌کنم که چرا مجموعه وزارت ورزش هیچ عکس‌العملی در پشت پرده به این موضوع نشان نداده است. »

وی در مورد حضور بازنشستگان در انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: « بحث محدودیت سن در اساسنامه جدید برداشته شده است اما موضوع بازنشستگی همچنان بر قوت خود باقی مانده است؛ چرا که فیفا بر اساس قوانین کشور این اساسنامه را تائید کرده است در کشور ما هم این قانون وجود دارد که افراد بازنشسته نمی‌توانند به عنوان رئیس انتخاب شوند. »

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: « متأسفانه برخی به قدری ناآگاه هستند که نمی‌دانند مفهوم نهاد عمومی غیر دولتی به چه معناست در صورتیکه این نهاد مثل شهرداری و هلال احمر است و یک مسیر آن به دولت می‌خورد، بنابراین باید تابع قوانین دولت باشد، اما به خاطر عدم آگاهی صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که درست نیست. البته من شنیدم باندی در فدراسیون فوتبال هم در حال چیدمان گزینه‌های مورد نظر خودشان است. »

واعظ آشتیانی همچنین به میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ اشاره کرد و گفت: « این موضوع شوخی است جامعه فوتبال مدتی است که لبخند به لبشان نیامده و افرادی که چنین مسئله‌ای را مطرح کردند به دنبال شاد کردن آن‌ها بودند. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار