به مناسبت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی؛

همایش سردار بصیرت در سمنان برگزار شد

سمنان (پانا) - همایش سردار بصیرت به مناسبت سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی به میزبانی اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان سمنان و با همکاری سازمان دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه قائم سمنان و معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، بصورت مجازی در فضای شبکه شاد و اینستاگرام برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۲۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
همایش سردار بصیرت در سمنان برگزار شد

علی اکبر عرب خراسانی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در این همایش، با یادآوری این مطلب که شهید حاج قاسم سلیمانی تنها یک فرد و یک سرباز وطن نیست، بلکه یک مکتب است که خونش موجب تنومندتر شدن درخت جمهوری اسلامی ایران می‌شود، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر چه زمان می‌گذرد بیشتر این مکتب شأن و ارزش خود را نشان می‌دهد و ضرورت دارد تا این مکتب را الگو و سرمشق راه انقلابی خود قرار دهیم چرا که بهترین راه، راه شهادت است.

وی با بیان اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی دو گفتمان بنیادین و اساسی دارد، تصریح کرد: اولین گفتمان، گفتمان مقاومت و دومی گفتمان انقلابی گری است و اگر این دو شاخص را در کنار هم قرار دهیم به این جمله خواهیم رسید که «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم» و راه و روش ما، همواره راه شهادت و ایثارگری خواهد بود که یادگار مهم و مقدس مکتب حاج قاسم سلیمانی است و باید در جامعه نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دیباجی نماینده ولی فقیه در سپاه قائم سمنان نیز در این همایش، شهید سلیمانی را نمونه شخصیتی دانست که الگو و منش خود را اهل بیت(ع) قرار داده است که به امام خمینی(ره) و امام خامنه ای ارادت داشت و خود را سرباز بی چون چرا برای رهبری و ولایت می دید.

وی حاج قاسم سلیمانی را انسان شایسته و کاملی عنوان کرد که در ادب و اطاعت از فرمانده خویش کم نظیر و مثال زدنی بود که گویا این ویژگی را از حضرت ابوالفضل(ع) آموخته است و رنگ عاشورا به خود گرفت و شهادتش این امر را به خوبی نشان داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قائم سمنان، با اشاره به اینکه رمز متوجه شدن دل‌ها به شهید سلیمانی اخلاص و خداباوری اوست، تصریح کرد: اولین شاخصه شهید سلیمانی اخلاص و دلدادگی او به خداست. کسی که با خدا بود، خداوند متعال با اوست. برای خدا اندیشه کردن، برای خدا عمل کردن و در راه خدا گام برداشتن از شاخصه‌های مکتب اوست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی دیباجی، با بیان اینکه دومین نکته در مکتب حاج قاسم سلیمانی ولایتمداری است، تصریح کرد: اگر وصیتنامه او هم نمی‌بود، شما مشی و سلوک حاج قاسم را که می‌دیدید، می‌گفتید او یک ولایتمدار واقعی است. انسان ولایتمدار با «ولایت‌شعار» متفاوت است. بسیاری ممکن است سخن از ولایت بر زبان‌شان جاری شود، اما ولایتمداری موضوع متفاوتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار