اعلام ویژه‌برنامه‌های چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع؛ از برگزاری ده‌ها برنامه به مناسبت چهلمین روز شهادت دانشمند دفاعی و هسته‌ای فخری‌زاده در سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد بنای یادبود دانشمند شهید دکتر فخری زاده در شهر آبسرد ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
اعلام ویژه‌برنامه‌های چهلمین روز شهادت دکتر فخری‌زاده

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع؛ سرتیپ دوم داود عبدی افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید دانشمند کشور، دکتر فخری زاده و همچنین با هدف نشر و گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه جهادی، ستاد مرکزی بزرگداشت شهید فخری زاده در وزارت دفاع برنامه هایی را برای این مهم برنامه ریزی و پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل ستاد بزرگداشت شهید فخری زاده را ایجاد وحدت رویه در برگزاری هر چه با شکوه تر چهلمین روز شهادت دانشمند شهید- دکتر فخری زاده عنوان کرد و گفت: اعلام انزجار از جنایت ددمنشانه استکبار جهانی در ترور یک مقام رسمی وزارت دفاع، الگو سازی سیره شهدا برای مردم و به ویژه نسل های جوان رهاورد اصلی این اقدام ارزشی و فرهنگی در عرصه ملی خواهد بود.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع با بیان اینکه برگزاری این مراسم علاوه بر الگو سازی، انسجام و همبستگی ملی و مردمی، تبیین شأن و منزلت شهیدان را به همراه خواهد داشت گفت: برکت خون شهیدان، انقلاب و نظام اسلامی را بیمه کرده است و همواره عاملی اصلی برای پیوند های اجتماعی در هر بزنگاه و برهه ای بوده است.

سرتیپ عبدی با بیان اینکه مراسم چهلمین روز شهادت مظلومانه این شهید علاوه بر وزارت دفاع به طور ویژه در برخی از سازمان ها، نهاد های علمی، پژوهشی و انقلابی و مراجع دانشگاهی همچون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم، سازمان انرژی اتمی، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تربیت افسری و پاسداری امام حسین(ع) نیز برگزار می شود گفت: انشالله کتاب فاخر شهید فخری زاده به عنوان یک کتاب منبع در خصوص شخصیت و اقدامات ارزشمند این دانشمند برجسته، در آینده نزدیک چاپ و منتشر خواهد شد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع ادامه داد: انشالله با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت راه و مسکن و شهرسازی، یکی از بزرگراه های سطح کشور به نام این شهید بزرگوار هسته ای و دفاعی اختصاص خواهد یافت.

وی ساخت بنای یادبود دانشمند شهید دکتر فخری زاده در شهر آبسرد دماوند را از دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت این دانشمند والا مقام عنوان کرد.

سرتیپ عبدی برگزاری کنگره شعر با موضوع شهید فخری زاده توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، برگزاری مسابقات متعدد فرهنگی هنری، ساخت سردیس و تندیس های شهید فخری زاده در مجموعه وزارت دفاع، انجام تبلیغات گسترده محیطی، ساخت فیلم مستند با موضوع بررسی ابعاد حقوقی و قضایی ترور شهید فخری زاده، تولید محتوای فاخر در فضای مجازی، چاپ و توزیع هزاران پوستر شهید در سراسر کشور، برگزاری مراسم ویژه در اماکن زیارتی( حرم مطهرآستان قدس رضوی، حرم حضرت معصومه(س) و امزاده صالح)، انتقال خودروی شهید دکتر فخری زاده به سازمان حفظ و نشر ارزش های دفاع و .... را از مهمترین برنامه های فرهنگی گرامیداشت شهید فخری زاده در هفته جاری عنوان کرد.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه ویژه‌ای نیز در روز چهارشنبه در جوار مزار این دانشمند ممتاز و برجسته در امام زاده صالح با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

تروریست‌ها جمعه هفتم آذرماه ۹۹ با کمین در مسیر خودروی حامل شهید محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری و معاون وزارت دفاع در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار