کاظمی توضیح داد

همه اقدامات آموزش و پرورش در ترویج مکتب شهید سلیمانی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره علمدار به بیان اقدامات آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف در توسعه و ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۲۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
همه اقدامات آموزش و پرورش در ترویج مکتب شهید سلیمانی

علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری علمدار (یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی) که امروز در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد، با ارائه گزارشی از تمام اقدامات وزارت آموزش و پرورش در ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی در سراسر کشور اظهار کرد: همانطور که وزیر اشاره کرد برای اقدامات فرهنگی هیچ‌کجا شایسته تر از آموزش و پرورش نیست؛ لذا ما در اولین قدم سیاست‌ها و راهبردهای کلان در ترویج شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را در 6 محور به اجرا درآوردیم. توجه به نقش الگویی - تربیتی شهید سلیمانی و توجه به ابعاد معنوی، ولایت پذیری، رفتار و سبک تربیتی ایشان یکی از این محورهاست. همچنین تبیین اهمیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف و توسعه و ترویج تفکرات ایشان در مواجهه با استکبار و استفاده از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش در گسترش تفکر شهید دیگر محور برنامه‌های آموزش و پرورش در این بخش است.

ترویج مکتب سلیمانی در آموزش و پرورش

کاظمی ادامه داد: توسعه و ترویج گفتمان مقاومت و ترویج چارچوب‌های این مکتب از مهم ترین سیاست‌های ما بود. در این راستا اقدامات مهمی در سطح کشور شکل گرفت که ازجمله می‌توان به راه‌اندازی پویش‌های دانش‌آموزی از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی کشور (پویش نسل سلیمانی) اشاره کرد. تهیه میثاق نامه با شهید سلیمانی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار به میزبانی استان کرمان، نامگذاری کلاس‌ها و فضاهای آموزشی تربیتی در سراسر کشور به نام شهید سلیمانی از دیگر اقداماتی بود که در این حوزه در آموزش و پرورش صورت گرفت؛ تا امروز بیش از 100 مدرسه به نام شهید نامگذاری شده است.

به گزارش پانا، وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در حوزه تولید محتوا با موضوع شخصیت و مکتب شهید سلیمانی گفت: ترجمه و نشر خاطرات شهید سلیمانی، بازخوانی خاطرات و وصیتنامه شهید در قالب کتابخوانی و برنامه‌های محتوایی، ورود به حوزه تالیف کتاب درسی در سازمان پژوهش و تولید کتاب «سرباز وطن» و نهایتا راه‌اندازی صفحه «سرباز وطن» در شبکه شاد با بیش از 15 میلیون کاربر از جمله این اقدامات است.

دبیرخانه این جشنواره را تبدیل به دبیرخانه دائمی می‌کنیم

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره توسعه جشنواره علمدار در دوره‌های آتی گفت: ما در جشنواره علمدار باتوجه به محدودیت زمان 12 رشته را مشخص کردیم که برای معلمان و دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه به طور جداگانه طراحی شد. انشالله این دبیرخانه را تبدیل به دبیرخانه دائمی می‌کنیم و موضوعات جشنواره را در بخش‌هایی مانند فیلم و داستان و ... تسری می‌دهیم تا بیشترین اثرگذاری را در فضای فرهنگی کشور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار