مراسم اختتامیه و آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمدار برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه و آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمدار با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۱۵۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مراسم اختتامیه و آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمدار برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، 13 دی ماه ۱۳۹۸ سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بر اثر حمله رژیم آمریکا به فرودگاه بغداد به همراه ۹ تن از همرزمانش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

رهبر انقلاب در خطبه‌های مهم و تاریخی نماز جمعه‌ی ۲۷ دی‌ماه 98 تهران، «تذکّر» به «أیّام‌الله» را یکی از محورهای کلیدی و مضامین فراگیر در بیانات خود قرار دادند و بر این اساس، «شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران و همراهانشان» و تشییع و «بزرگ‌ترین بدرقه‌ی جهان» این شهیدان والامقام را دو مصداق بزرگ از ایّام‌الله خواندند.

نکته‌ کلیدی در تداوم این بحث، ناظر به روش‌شناسی و الگویی است که رهبر انقلاب برای شناخت حکیمانه و دقیق این ایّام‌الله بیان کرده‌اند: «اینکه ما بیاییم این حوادث را تقویم کنیم، قیمت‌گذاری کنیم، قدر آنها را بدانیم و ببینیم که اندازه و قیمت این حوادث چقدر است؛ در صورتی تحقّق پیدا میکند که ما به حاج‌قاسم سلیمانی - شهید عزیز - و به ابومهدی - شهید عزیز - به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به آنها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را با چشم یک مکتب ، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم آن وقت اهمّیّت این قضیّه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیّه روشن خواهد شد.

با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، مراسم اختتامیه و آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علمدار با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و تعداد محدودی از مسئولان کشوری و لشکری به صورت حضوری برگزار می شود.

دانش آموزان و فرهنگیان سراسر کشور می توانند پخش زنده این مراسم را از کانال جشنواره فرهنگی و هنری علمدار به نشانی Alamdar99@ در شبکه شاد دنبال کنند.

در این مراسم محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش به صورت ویدئوکنفرانس سخنرانی خواهد داشت. برنامه های متنوع دانش آموزی، رونمایی از نشان و طرح های برتر و همچنین اعلام نفرات و تجلیل تعدادی محدودی به صورت نمادین و استان های برتر از دیگر برنامه های این مراسم است.

دوشنبه ۱۵ دی ماه ۹۹ ساعت ۱۰ صبح
مکان: تالارهمایش های دانشگاه فرهنگیان استان کرمان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار