حسینی خبر داد

پیش‌بینی افزایش 34 درصدی اعتبارات آموزش‌وپرورش استثنایی در سال آینده

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، اعضای شورای راهبری و حضور ویدئو کنفرانسی رؤسای ادارات استثنایی استان‌ها بیست و پنجمین نشست شورای راهبری آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۵۰۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی افزایش 34 درصدی اعتبارات آموزش‌وپرورش استثنایی در سال آینده

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه در سال گذشته 11 هزار پرونده خدمات حمایتی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مورد بررسی قرار گرفته است اظهار کرد: از این میان 7 هزار 864 مورد هزینه خدمات حمایتی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه پرداخت شد و در سال جاری نیز اعتبار خدمات حمایتی از 40 میلیارد ریال سال 98 به 70 میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

وی گفت: اهتمام، تسریع و دقت استان‌ها در ارسال پرونده‌های خدمات توان‌بخشی به سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی موجب تسریع در ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

معاون وزیر در ادامه با تشریح جزئیات بودجه سال آینده آموزش‌وپرورش که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است گفت: بودجه سال آینده آموزش‌وپرورش ۶۷ درصد رشد را نشان می‌دهد و میزان سهم اعتبارات آموزش‌وپرورش از سهم اعتبارات ملی به بیش از 13 درصد رسیده است درحالی‌که این میزان در بودجه سال جاری 10 درصد است.

وی افزود: اختصاصی شدن درآمدهای آموزش‌وپرورش، مستثنی شدن آموزش‌وپرورش از سهم اعتبارات توازن منطقه‌ای، پیش‌بینی اعتبار برای رتبه‌بندی فرهنگیان، عدم اخذ عوارض و گمرک از تبلت های دانش‌آموزی از جمله ویژگی‌های بودجه سال آینده است. همچنین بودجه پیش‌بینی شده برای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در سال آینده نشانگر رشد 34 درصدی نسبت به سال جاری است.

معاون وزیر داشتن اطلس آموزشی برای تمامی دانش‌آموزان را از استلزامات عصر کرونا دانست و اظهار کرد: شرایط کرونا موجب تغییر نقش همه افراد دخیل در تعلیم‌وتربیت شده است که این تغییر نقش و شرایط حال حاضر سختی‌های زیادی دارد و باید تمامی رؤسای ادارات استثنایی استان‌ها، مدیران و معلمان برای این دوران آمادگی کامل داشته باشند.

حسینی افزود: تهیه اطلس آموزشی برای تمامی دانش‌آموزان و همچنین معلمین و اطلاع از وضعیت آموزشی تک‌تک دانش‌آموزان از جمله وظایفی است که مدیران مدارس در شرایط حال حاضر دارند. رؤسای ادارات استثنایی نیز باید بر چگونگی ارائه آموزش‌ها در مدارس نظارت کامل را داشته باشند و تا دوهفته آینده گزارش دقیقی به ستاد ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار