هشت ماهه ۹۹؛

صادرات حدود یکصد میلیون دلاری آهن و فولاد به امارات

تهران(پانا)- آمار تجارت خارجی کشور در دوره هشت ماهه منتهی به آبان گویای صادرات حدود یکصد میلیون دلار آهن و فولاد به این کشور است که در قالب محصولات تخت گرم، نورد شده و یا نیمه تمام به این بازار عرضه شدند.

کد مطلب: ۱۱۵۰۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
صادرات حدود یکصد میلیون دلاری آهن و فولاد به امارات

برپایه آمارهای گمرک، افزون بر ۸۱ هزار تن محصولات از آهن یا فولاد غیر ممزوج تخت گرم و نورد شده (دارای ضخامت کمتر از سه میلیمتر) به ارزش ۳۳.۴ میلیون دلار در مدت هشت ماهه امسال به امارات صادر شد.

میانگین هرتن آهن یا فولاد صادراتی به کشور امارات ۴۱۲ دلار ثبت شده که ۵.۳ درصد از مجموع صادرات به این کشور را شامل می شود.

اتاق بازرگانی تهران در گزارش خود در این زمینه آورده است، حدود ۶۶۵ میلیون دلار در مدت یاد شده ارزش صادرات غیرنفتی به امارات بود.

صادرات ۲۶.۶ میلیون دلاری

براساس آمار مورد بررسی صادرات آهن یا فولاد غیرممزوج تخت گرم و نورد با ضخامت سه تا ۴.۷۵ میلیمتر در دوره این گزارش به وزن ۵۵ هزار تن به ارزش ۲۶.۶ میلیون دلار ثبت شد که میانگین قیمت هر تن ۴۸۵ دلار و سهم این بخش از کل صادرات غیر نفتی ۴.۲ درصد ذکر شده است.

صدور بیش از ۲۱ میلیون دلار محصولات نیمه تمام

بررسی های اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد که در هشت ماهه منتهی به آبان امسال بالغ بر ۵۱.۳ هزار تن محصولات نیمه تمام از آهن و فولاد به ارزش بیش از ۲۱ میلیون دلار به امارات صادر شد که میانگین قیمت هرتن آن ۴۱۱ دلار و سهم این محصول از صادرات کل را ۳.۳ درصد ثبت کرد.

هشت ماهه امسال قریب به ۸۰ درصد ارزش صادرات کالای غیر نفتی به امارات به ۵۰ قلم کالا اختصاص داشت.

صادرات افزون بر ۱۷.۷ میلیون دلاری ورق گرم

همچنین در دوره مورد بررسی این گزارش به میزان ۱۲۷ هزار تن ورق گرم فولادی به ارزش افزون بر ۱۷.۷ میلیون دلار به امارات صادر شد که میانگین هرتن ۱۴۰ دلار بود و سهم ۲.۸ درصدی از مجموع صادرات به این کشور را در بر گرفت.

بر اساس این گزارش، کارنامه تجارت خارجی ایران در آبان ماه رقم ۶ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار را نشان می دهد که سهم صادرات، سه میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار و واردات نیز سه میلیارد و ۹۲ میلیون دلار ثبت شد.

آبان ماه صادرات کشور از لحاظ وزنی ۱۰ میلیون و ۲۴۸ هزار تن و واردات دو میلیون و ۵۴۹ هزار تن بود که چهار برابر شدن وزن صادراتی کشور نسبت به واردات را نشان می دهد.

کل صادرات کشور در هشت ماهه ابتدایی امسال ۷۵ میلیون و ۸۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۴۴۸ میلیون دلار بود.

آمار تجارت خارجی کشور در هشت ماهه ۹۹ حاکی از تبادل ۹۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بود.

میزان واردات کالا در هشت ماه سال جاری ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود که از این رقم ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهد.

ارزش کل واردات کالا در این مدت ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن یک درصد و ارزش ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار