دلیل مصرف مازوت در نیروگاه‌ها

تهران (پانا)‌- سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید به دلیل مصرف بالای گاز در کشور و نبود امکان تأمین گاز کافی برای نیروگاه‌ها، بنا به دستور مراجع ذی‌صلاح از فرآورده‌های مایع نظیر گازوئیل و مازوت به‌عنوان سوخت استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دلیل مصرف مازوت در نیروگاه‌ها

به گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مهدی اسماعیلی افزود: این موضوع به دلیل جلوگیری از خاموشی احتمالی نیروگاه‌های برق کشور انجام می‌شود و هیچ ارتباطی به پر بودن انبار‌های ذخیره نفت کوره (مازوت) ندارد.

وی با تاکید براینکه سوخت اول نیروگاه‌های کشور گاز است گفت: در فصل تابستان که مصرف گاز به‌ویژه در بخش خانگی کمتر است، کل سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها را گاز تشکیل می‌دهد.

اوایل هفته جاری، مدیر عامل شرکت مدیریت تولید نیروی برق حرارتی ایران از کاهش گاز تحویلی به نیروگاه‌ها به دلیل ازیاد مصرف بخش خانگی خبر داده بود.

محسن طرزطلب گفته: روز‌های اخیر میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده و همین امر سبب افزایش مصرف سوخت مایع در برخی نیروگاه‌ها شده است.

درحالیکه با توسعه فاز‌های پارس جنوبی، ظرفیت تولید گاز کشور به یک میلیارد متر مکعب در روز رسیده، اما افزایش بی رویه مصرف گاز در بخش خانگی، زنگ خطر مصرف را در کشور به صدا درآورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار