معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

سواد، تاثیر عمیق و گسترده‌ای درتغییر و بهبود شاخص‌های زندگی دارد

اصفهان ( پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد سواد تنها به معنای توانایی خواندن یک کلمه نیست و در واقع به معنای درک بهتر از دنیای جدید است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۳۱۸
لینک کوتاه کپی شد
سواد، تاثیر عمیق و گسترده‌ای درتغییر و بهبود شاخص‌های زندگی دارد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمد اسماعیل زاده، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه ویدئو کنفرانس سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب میزان باسوادی 8 / 48 درصد بود، اما در پایان سال ۹۸ این میزان در استان به 7 / 97 درصد رسیده است که رشد ۵۰ درصدی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که جامعه هدف هستند را نشان می‌دهد. ضمن اینکه رشد ۵۰ درصدی آمار باسواداندر طول ۴۱ سال کار ارزشمندی است که تلاش‌ها و فعالیت های تخصصی زیادی برای به سرانجام رسیدن آن انجام شده است.

وی افزود: رشد چشمگیری در کاهش اختلاف سواد زنان و مردان از ابتدای انقلاب تا به حال داشتیم که این اختلاف از 8 / 35 درصد به 3 / 2 درصد کاهش یافته است. همچنین شاهد کاهش اختلاف سواد در مناطق شهری و روستایی بوده ایم که از اختلاف 7 / 38 درصد به 8 / 5 درصد رسیده ایم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: سواد تاثیر عمیق و گسترده‌ای در تغییر و بهبود شاخص‌های زندگی دارد یعنی اگر به دنبال کیفیت بخشی به زندگی بهتر، مسالمت آمیز و زندگی شاد هستیم با سوادی یکی از شاخص ها است که در بخش امید به زندگی، ارتقاء بهداشت و سلامت، افزایش اعتماد به نفس، کاهش مرگ و میر، افزایش کارایی و درآمد اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: پیوند بین سواد و زندگی که یکی از بسته های تحولی وزارت آموزش و پرورش است که در این مسیر محقق می‌شود چرا که سواد تنها به معنای توانایی خواندن یک کلمه نیست و در واقع به معنای توانایی درک صحیح و درستی از دنیای جدید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار