١١٠ میلیون مترمکعب آب به کشاورزان سیستانی تحویل داده شد 

زاهدان (پانا) - مجری طرح آبرسانی به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان اعلام کرد از اواخر مهرماه تا کنون ١١٠ میلیون مترمکعب آب برای کشت پاییزه از محل طرح عظیم آبرسانی ۴۶هزارهکتاری دشت سیستان از طریق حوضچه های پنج هکتاری  تعبیه شده در داخل مزارع، تحویل کشاورزان سیستان شده است.

کد مطلب: ۱۱۵۰۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
١١٠ میلیون مترمکعب آب به کشاورزان سیستانی تحویل داده شد 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محمد علی نیکبخت اظهار کرد: جریان آب در شبکه های طرح عظیم آبرسانی ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان، امید را برای احیای مجدد کشاورزی منطقه زنده کرد.

وی افزود: در مرحله اول، به ازای هر هکتار 2 هزار و 300 متر مکعب آب در محل حوضچه های پنج هکتاری جهت کشت پاییزه رهاسازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: آبدهی مزارع کشاورزان در ماه های آبان و آذر در ٢٠ سال گذشته سیستان بی سابقه بوده و این مهم با اجرای این طرح بزرگ عملی شده است.
نیکبخت عدالت در توزیع آب در منطقه را از مهمترین ویژگی این طرح برشمرد و گفت: فاز اول اجرای طرح انتقال آب با لوله به ۴۶ هزارهکتار از اراضی دشت سیستان به زودی به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به اهمیت کشت اقتصادی و استفاده بهینه از آب تاکید کرد: مدیریت و توزیع آب باید توسط بهره برداران انجام گیرد تا همه کشاورزان بدون دغدغه به کشت و کار بپردازند.
مجری طرح آبرسانی دشت سیستان گفت: فاز دوم آبرسانی به اراضی کشاورزان نیز در حال اجراست و همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در فاز دوم آب با لوله از محل حوضچه های پنج هکتاری به مزارع کشاورزان منتقل می‌‌شود و این امر در تسریع آبیاری مزارع نقش بسزایی خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار