برگزیدگان یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی نانو تقدیر شدند

تهران (پانا) - مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو برگزار و از طرح‌های برتر جشنواره در بخش‌های مختلف به صورت مجازی تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی نانو تقدیر شدند

به گزارش روابط عمومی جشنواره دانش‌آموزی نانو، عماد احمدوند، رئیس گروه ترویج و فرهنگ سازی ستاد نانو در این مراسم اهداف جشنواره دانش آموزی نانو را توضیح داده و گفت: فلسفه جشنواره افزایش سواد تئوری دانش آموزان و به رقابت گذاشتن مهارت و کار عملی آنها در حوزه فناوری نانو بوده و مهم‌تر از کسب رتبه، دانش آموزان باید روش انجام یک کار پژوهشی یا تولید محصول را یاد بگیرند.

مرضیه شیرازی دبیر علمی جشنواره ضمن توضیح روند اجرایی جشنواره در شرایط شیوع ویروس کرونا در رابطه با نحوه داوری و انتخاب طرح‌های برتر توضیح داد. همچنین وی شاخص‌های ارزیابی اساتید راهنمای برتر را اعلام کرد که اسامی آنها به شرح زیراست:

۱. مرضیه آزاد فلاح

۲. مینا زاهد

۳. بتول تهامی پور و سیده ساناز انتظاری

در ادامه برنامه با نویسندگان طرح برتر با عنوان « طراحی و تولید دستگاه سنتز سبز نانو ذرات به روش کرایوژنیک » به صورت حضوری مصاحبه شد. مهیار بزرگمهر و شروین دانش درباره نحوه آشنایی با جشنواره نانو و دلیل انتخاب موضوع طرح خود صحبت کردند.

همچنین با صاحبان طرح‌های « تهیه آفت کش گیاهی بر پایه فناوری نانو » و « دستگاه جداکننده نانوذرات مغناطیسی از محیط مایع » نیز تماس تلفنی برقرار شد و آنها درباره طرح خود و کاربردهای آن توضیحاتی دادند.

فیلم ارایه طرح‌ها و آثار منتخب از تاریخ ۲۲ تا ۲۸ آذرماه به‌صورت مجازی در سایت باشگاه نانو به نمایش درآمد و بازدیدکنندگان به طرح‌های مورد نظر خود رای دادند. طرح برتر از نگاه بازدیدکنندگان با موضوع « کمپلکس نانو مقیاس اثر بخش در درمان زخم بر پایه ترکیب گیاهی » از بخش مقاله علمی و پژوهشی با ۶۴۸۰ رای انتخاب شد.

گفتنی است، طرح‌های ارسالی به دبیرخانه در بخش‌های کارسازه، مقاله علمی و پژوهشی، گزارش علمی، ایده‌پردازی، محصول نرم‌افزاری آموزشی، بازی و سرگرمی دیجیتال و آثار هنری شامل داستان‌نویسی، عکاسی و نقاشی پس از داوری و مصاحبه‌های آنلاین ارزیابی و امتیازدهی و طرح‌های برتر بر اساس جدول زیر تقدیر شد.

لازم به ذکر است، جوایز و هدایای تیم ‏های برتر در اولین فرصت برای دانش‌آموزان، اساتید راهنما و نهادهای برتر از طریق پست ارسال خواهد شد.

یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی نانو در سال ۱۳۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی برگزار شد و مرحله نهایی آن نیز به صورت مجازی و هم‌زمان با هفته پژوهش در سایت باشگاه نانو به آدرس https://nanoclub.ir برگزار شد.

اسامی برگزیدگان یازدهمین جشنواره دانش‌آموزی نانو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار