مدیر کل بهزیستی زنجان خبر داد؛

کسب رتبه اول پیگیری مناسب سازی کشوری توسط بهزیستی استان زنجان

زنجان (پانا) - مدیر کل بهزیستی استان‌ زنجان گفت بهزیستی استان زنجان رتبه اول پیگیری مناسب سازی کشور را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول پیگیری مناسب سازی کشوری توسط بهزیستی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمد محمدی در سومین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان که با حضور معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری، مدیرکل بهزیستی، مدیرکل دفتر فنی استانداری و دیگر اعضا برگزار شد، با بیان اینکه مناسب سازی یک پیشنهاد نیست، بلکه الزام قانون است، عنوان کرد: گنجاندن مباحث مناسب سازی در سرفصل و محتوای آموزشی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از موارد قابل پیگیری کمیته مناسب سازی هست.

وی تصریح کرد: دانشگاه زنجان نسبت به ارائه دو واحد درس اختیاری با موضوع مناسب سازی اعلام آمادگی کرده است.

مدیر کل بهزیستی زنجان بیان کرد: طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور و بر طبق نتایج نظامنامه نظارتی، بهزیستی استان زنجان رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب کرد.

محمدی با اشاره به اینکه ۷۰ قلم نوری و یک دستگاه نوت تیکر در راستای دسترسی پذیری محصولات فرهنگی برای نابینایان و کم بینایان خریداری شده است، افزود: مناسب سازی مدارس دولتی و غیردولتی طی زمانی کوتاه با همکاری آموزش و پرورش در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: صدور کارت شهروندی برای بهره مندی افراد دارای معلولیت از سیستم حمل و نقل درون شهری، به‌‍صورت رایگان طبق قانون در دستور کار قرار دارد و تاکید بسیاری برای ایمن پذیری و دسترس پذیری پروژه سبزه میدان صورت گرفته است.

مدیر کل بهزیستی زنجان با بیان اینکه تاکنون پنج باجه ویژه نابینایان در شهر زنجان دایر شده است، گفت: طبق اعلام بانک مرکزی در هرشعبه، باجه‌ای به منظور ارائه خدمات بدون نوبت و سریع به معلولین و جانبازان اختصاص می‌یابد.

محمدی با اشاره به اینکه فرهنگ‌مناسب سازی در جامعه شناخت شده است و اهتمام جهت تسهیل تردد معلولین و سالمندان در حال شکل گیری است، یادآور شد: در پروژه مصلی زنجان طراحی و اجرای مسیر ویژه هدایت نابینایان و طراحی سطوح شیبدار ورودی و تعبیه آسانسور جهت دسترسی بهتر مدنظر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار