معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، هدف بزرگ حوزه تعلیم و تربیت

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در اولین نشست هم اندیشی مجلس دانش‌آموزی در حوزه دختران عنوان کرد یکی از اهداف بزرگ حوزه تعلیم و تربیت، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۴۹۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، هدف بزرگ حوزه تعلیم و تربیت

اولین نشست هم اندیشی مجلس دانش‌آموزی در حوزه دختران با حضور مسئولین استانی و اعضای مجلس به صورت ویدئو کنفرانس در اداره کل آموزش وپرورش اردبیل برگزار شد.

در این نشست سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: یکی از اهداف بزرگ حوزه تعلیم و تربیت، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است و با این قبیل برنامه ها آن ها جامعه پذیری، قانون مداری و مشارکت را در مدرسه می آموزند تا بتوانند در آینده به عنوان یک شهروند نمونه در جامعه ایفای نقش کنند.

او ادامه داد: ما باید با القاء امید به دانش آموزان و نسل جوان و همچنین با استفاده از مشارکت پذیری و مشارکت جویی به دنبال این موضوع باشیم که از ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموزان، اولیاء و سایر نهادها در جهت ارتقاء امر تعلیم و تربیت بهره بریم و اگر دانش آموزان و اولیاء آن ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش داشته باشند قطعا در اجرای برنامه ها با ما همگام خواهند بود و برنامه ها با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب، گفت: بر اساس این بیانیه تکلیف همه ما مشخص است و اصلی‌ترین نکته در آن ارزش گذاشتن و توجه به جوانان است که راه اجتناب‌ناپذیری است و غفلت‌بردار نیست.

خلیلی موسوی ، یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم ، شهدای دانشمندان هسته ای وبویژه، سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای دانش آموز وفرهنگی را گرامی داشت و گفت: آمار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی گواهی است بر حضور مؤثر فرهنگیان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که بتوانیم از این ظرفیت عظیم در ادامه راه انقلاب بهره‌مند شویم.

او ، تولید محتوا و برنامه‌های فرهنگی جذاب برای جوانان را یک اولویت دانست و گفت: امروز استکبار با ابزارهای فرهنگی مخرب ذهن جوانان ما را نشانه رفته لذا لازم است با ابزارهای فرهنگی در حوزه‌های استراتژیک روبروی این هجمه‌های فرهنگی بایستیم.

پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان هم ضمن ارائه گزارش اجمالی از برنامه ها و فعالیتهای سازمان دانش آموزی استان از تشکیل گروههای آموزشی با استفاده از ظرفیتهای اعضای پیشتازان،مجلس دانش آموزی و خبرگزاری پانا خبر داد و گفت: بر اساس دستورالعملهای ارسالی به مناطق ونواحی، قرار است مربیان و دانش آموزان نسبت به تولید محتوای آموزشی اقدام نموده وآنرا در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

در این نشست همچنین اعضای هیات رییسه مجلس دانش آموزی وهمچنین سایر اعضای مجلس دانش آموزی مناطق و نواحی ۱۹گانه استان در زمانهای تعیین شده به بیان نکته نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

در پایان این نشست احکام مشاورین دانش آموزی مدیر کل آموزش وپرورش استان به اعضای هیات رییسه مجلس دانش آموزی استان تقدیم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار