جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با پانا

جای سرمربی تیم ملی والیبال در لیگ برتر خالی بود

تغییرات زیاد در نیمکت تیم‌های لیگ برتری به صلاح نیست

تهران (پانا) - سرمربی سابق تیم والیبال پیام مشهد و رئیس فعلی هیات والیبال استان خراسان رضوی معتقد است در نیم فصل اول لیگ برتر جای ولادیمیر آلکنو، سرمربی جدید تیم ملی خالی بود تا عملکرد بازیکنان را زیر نظر داشته باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۹۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
جای سرمربی تیم ملی والیبال در لیگ برتر خالی بود

جبار قوچان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، درباره کیفیت مسابقات لیگ برتر والیبال پس از پایان دور رفت این فصل از رقابت‌ها گفت: امسال مسابقات والیبال در شرایط عجیب و غریبی برگزار شد، در هفته‌های اول به دلیل برگزاری مسابقات به صورت رفت و برگشت و شدت شیوع کرونا سبب شد که بازیکنان زیادی به ویروس کرونا مبتلا شوند و کیفیت لیگ تحت تاثیر قرار گرفت، بعد از آن مدتی مسابقات تعطیل شد و در نهایت به شیوه متمرکز در تهران برگزار شد که من فکر می‌کنم با برگزاری مسابقات با این شیوه کم‌کم کیفیت لیگ هم ارتقا پیدا کرد و مسابقات بهتری را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: در دور رفت تنها جای ولادیمیر آلکنو سرمربی جدید تیم ملی خالی بود که بتواند بازی‌ها را از نزدیک ببیند و عملکرد بازیکنان را زیر نظر بگیرد. خیلی مهم است که علاوه بر بعد فنی، مسائل روحی روانی بازیکنان و اینکه در مواقع حساس چه تصمیمی می‌گیرد مورد ارزیابی سرمربی تیم ملی قرار بگیرد،چرا که سبب می‌شود شناختش از او بالا برود. ضمن اینکه اگر آلکنو قرار باشد بعد از المپیک هم هدایت تیم ملی ما را برعهده بگیرد دیدن بازیکنان به او خیلی کمک می‌کند.

کارشناس والیبال کشورمان همچنین در پاسخ به این سوال که تغییر و تحولات زیادی در نیمکت تیم‌ها در اواخر دور رفت شاهد بودیم و آیا این موضوع روی عملکرد آن‌ها تاثیرگذار است یا خیر، عنوان کرد: به نظر من قطعا تاثیرگذار است چرا که تیم‌ها در دوره پیش‌فصل با مربیان و بازیکنان خود مدت زیادی کار کردند و تغییرات یک باره باعث می‌شود شناخت بازیکنان از مربی و بالعکس به یک باره از بین برود، بنابراین من معتقدم باید مقداری انعطاف به خرج می‌دادند و تغییر و تحولات گسترده رقم نمی‌خورد چرا که ممکن است این تغییرات در نیم‌فصل دوم و دور برگشت بر روند تیم‌ها اثرگذار باشد.

رئیس هیات والیبال استان خراسان رضوی در مورد برگزاری مسابقات به شکل متمرکز اظهار کرد: به نظرم تصمیم درستی است چرا که در شیوه متمرکز خطر ابتلا به ویروس کرونا کاهش پیدا کرد و زمانی که یک شیوه در لیگ جواب داده است نباید ریسک کرد و باید آن را ادامه داد. به هر حال امسال شرایط لیگ خیلی متفاوت است و در وهله اول سلامت بازیکنان اهمیت دارد.

سرمربی سابق تیم والیبال پیام مشهد همچنین در مورد پیشنهاد مربیگری از سوی تیم پیکان گفت: من دوست دارم در لیگ تیم‌داری کنم، چرا که واقعا کار مربیگری را دوست دارم اما پیشنهادی از سوی تیم پیکان به من داده نشده است. تیم پیکان یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ والیبال است، البته امسال شرایط خیلی خوبی نداشت اما تیم ریشه‌دار والیبال است و هر مربی دوست دارد حضور در این تیم را تجربه کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار