آذر 99؛ آلوده‌ترین ماه پاییز برای پایتخت‌نشینان

تهران (پانا) - هوای تهران درحالی طی پاییز امسال ۳۷ روز آلوده بود که در این بین سهم آذر ماه از آلودگی هوا ۱۹ روز گزارش شده است و این ماه آلوده‌ترین ماه پاییز به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۱۴۸۰۵۱
لینک کوتاه کپی شد
آذر 99؛ آلوده‌ترین ماه پاییز برای پایتخت‌نشینان

شهروندان تهرانی از ابتدای پاییز تاکنون ۵۳ روز هوای قابل قبول و ۳۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (به‌دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) تنفس کردند. هوای تهران درحالی طی پاییز ۳۷ روز آلوده بود که در این بین سهم آذر ماه از آلودگی هوا ۱۹ روز گزارش شده و آذرماه آلوده‌ترین ماه پاییز طی امسال بوده است.

در پاییز ۹۸ تهران ۵۸ روز هوای قابل قبول و ۳۲ روز هوای آلوده داشت که از این بین سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲۹ روز و سهم هوای ناسالم برای همه سه روز بود.

نقشه مقایسه آلودگی هوا در سال جاری و ایام مشابه در سال گذشته

همچنین طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، آسمان پایتخت از ابتدای امسال تاکنون 15 روز هوای پاک، 185 روز هوای سالم، 73 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 2 روز ناسالم برای همه گروه‌های سنی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش مهمترین علت آلودگی هوا در ماه‌های سرد سال افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است. بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران، سهم منابع متحرک مانند تاکسی‌ها، خودروهای شخصی، اتوبوس‌ها و... در تولید ذرات معلق ۶۰ درصد است که در این بین خودروهای دیزلی پررنگ‌ترین نقش را دارند. ذرات معلق یکی از خطرناکترین آلاینده‌های موجود در هوا هستند و می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید کنند و در مواجهه طولانی مدت سبب حملات قلبی و آسم شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار