بحری‌زاده خبر داد

طراحی پیوست‌های فرهنگی، تربیتی و مالی برای تمامی فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران از طراحی پیوست‌های فرهنگی، تربیتی و مالی برای تمامی فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی خبر داد و گفت که برای تمامی فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی در شهرستان‌ها و استان‌ها پیوست فرهنگی، تربیتی و مالی طراحی و ارائه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۴۷۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
طراحی پیوست‌های فرهنگی، تربیتی و مالی برای تمامی فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی

اسماعیل بحری‌زاده در جلسه توجیهی مدیران، رابطین و کارشناسان مجلس دانش‌آموزی سراسر کشور که به منظور انتخابات هیات رئیسه دوره دهم مجلس دانش‌آموزی به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه حدود 25 استان به صورت ویدئوکنفرانس حضور دارند و برخی استان‌ها نیز از طریق شبکه شاد و به صورت زنده در این جلسه حضور دارند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران افزود: در سال تحصیلی جدید، برنامه‌های سازمان در بستر فضای مجازی طراحی شده است. با توجه به شیوع بیماری کرونا پیش‌بینی می‌کردیم که شرایط کشور پایدار خواهد بود. در این راستا از ابتدای شیوع بیماری، کلیه فعالیت‌ها در بستر فضای مجازی طراحی شد و اهتمام همه بخش‌های سازمان دانش‌آموزی بر این قرار گرفت که تمامی اقدامات را در این بستر پیش ببرند.

وی با اشاره به بسته تحولی سازمان‌ دانش‌آموزی در ایام بحران کرونا گفت: بسته تحولی سازمان دانش‌آموزی در بین 25 بسته تحولی که از سوی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید ابلاغ شده است، از نظر اجرا، نتایج و دستاوردها جزو بسته‌های تحولی پیشتاز است به طوری که الگوی اجرایی و عملکرد سازمان دانش‌آموزی در این دوران و راهکارهایی که در سازمان اندیشیده شده، با زمان‌بندی مناسب، می‌تواند مبنایی برای فعالیت‌های تحولی در سنوات آتی باشد. بحمد الله بسته تحولی مطابق جدولی که طراحی شده است فعالیت‌های خود را پیش می‌برد.

بحری‌زاده خطاب به مدیران حاضر در این جلسه مجازی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را در سایه مشارکت، همت و تلاش همه همکاران در استان‌ها و شهرستان‌ها و مدارس دانست و افزود: ما در سازمان مرکز کمترین نقش را داریم. در واقع آنچه ما انجام می‌دهیم روی کاغذ می‌آید اما آنچه که شما انجام می‌دهید تبدیل ایده‌ها، افکار و برنامه‌ها به فعالیت‌های عملیاتی و میدانی است که در خط مقدم این فعالیت‌ها قرار دارید.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتخابات هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی نیز گفت: موضوع جلسه امروز، انتخابات هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی است که در دو بخش مجالس دانش‌آموزی کشوری و استان‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌شود و از این نظر که پیش‌نیاز افتتاحیه مجلس دهم است، بسیار اهمیت دارد. از طرفی حساسیت و اهمیت سلامت انتخابات نیز اهمیت دارد که مد نظر است.

وی همچنین از مدیران و رابطان حاضر در جلسه درخواست کرد تا به طور فعال در جلسه مذکور حضور داشته باشند و به مطالبی که در خصوص آیین‌نامه انتخابات هیات رئیسه و فعال‌سازی مجالس استان‌ها و شهرستان‌ها و افتتاحیه مجلس دهم کشوری است، توجه کنند.

به گفته بحری‌زاده، افتتاحیه مجلس دهم دانش‌آموزی با حضور وزیر آموزش و پرورش و همچنین مسئولان زیربط برگزار خواهد شد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در بخش شهرستان‌ها آیین نامه‌ای از سوی دبیرخانه مجلس دانش‌آموزی طراحی شده است که در آن از نظرات مدیران استان‌ها نیز بهره گرفته شده و آیین‌نامه خوبی است. درباره مسایل مجالس استان و شهرستان، بیشتر موضوعات تفویض اختیار شده است و سازمان دانش‌آموزی مرکز کمترین مداخله را دارد.

بحری‌زاده ادامه داد: تلاش ما در سازمان دانش‌آموزی مرکز این است که برای هر فعالیتی که به صورت سراسری تعریف می‌شود، سعی ‌شود از منابع حداقلی که در اختیار ما قرار دارد به صورت سرانه کمک هزینه به استان‌ها تقدیم شود تا همکاران بتوانند با پشتیبانی حداقلی اقدامات را پیش ببرند. درخواست ما این است که استان‌ها نیز حداقل درآمدهایی که در استان دارند را مدیریت کنند و این درآمدها در مسیر فعالیت‌های سازمان هزینه شود چرا که هزینه‌کرد آن در سایر حوزه‌ها دور از انصاف خواهد بود.

وی با اشاره به طراحی پیوست مالی برای تمامی فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی گفت: پیوست مالی را طراحی و ارائه خواهیم داد. خواهشم این است که دبیرخانه مجلس نیز میزان سرانه در نشست‌های شهرستان‌ها و استان‌ها را برآورد کنند تا در اولین فرصت بتوانیم پیوست مالی فعالیت‌های مجلس دانش‌آموزی ‌استان‌‌ها و شهرستان‌ها را تقدیم شما کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار