رمضانی: اردوگاه‌های فرهنگی تربیتی مکمل آموزش و تعلیم و تربیت هستند

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی اردوگاه‌ها را مکمل فضای آموزشی دانست که در آن تعلیم و تربیت ادامه پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رمضانی: اردوگاه‌های فرهنگی تربیتی مکمل آموزش و تعلیم و تربیت هستند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی جلسه شورای سیاستگذاری اردوگاه فرهنگی تربیتی کشور با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضای پرورشی، محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، اسماعیل بحری زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی و روسای چهار اردوگاه ملی و کشوری در اردوگاه باهنر برگزار شد.

همچنین در این نشست اردستانی، مدیرکل دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی، شوقی، معاون مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری، عنایتی، معاون برنامه بودجه و مدیریت منابع نیز حضور داشتند.
در ابتدای این نشست علی رمضانی گفت: از دغدغه های مقام معظم رهبری که هر سال در دیدار فرهنگیان عنوان می‌کنند مسائل پرورشی است.

وی ادامه داد: دانش آموزان نیاز به فضاهای پرورشی دارند تا در مسیر درستی از تربیت قرار گیرند این فضا های پرورشی مکمل آموزش هستند.

وی افزود: عصر جدیدی پیش روی ما قرار گرفته است و ما به شرایط قبل از کرونا باز نمی گردیم و باید خودمان را با این فرهنگ بیشتر آشنا کنیم باید وارد جزئیات شویم تا بتوانیم دربا انجام صرف هزینه ها و مخارج باز هم خدمات ارزنده ای به جامعه دانش آموزی و فرهنگیان ارائه دهیم‌.

رمضانی گفت: حدود ۳۰۰ روز از شیوع کرونا گذشته است اما در این مدت آیا با دانش‌آموزان ما ارتباط داشته ایم یا خیر باید این ارتباط با دانش آموزان به صورت روزانه باشد و از ظرفیت فضای مجازی به ویژه شبکه شاد اردوگاه‌ها استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگی هنری و فضاهای پرورشی، اردوها و فضاهای پرورشی خاطرنشان کرد: می‌توانیم هر روز صبح برنامه های ورزشی را به وسیله فضای مجازی و از طریق اردوگاه های کشوری برای دانش آموزان و خانواده هایشان اجرا کنیم.

رمضانی افزود: اگر نتوانیم از فضای مجازی استفاده کنیم تهدید می شویم و برای این کار باید نیروی متخصص در نظر بگیریم زیرا اردوگاه‌ها یکی از مراکز آموزش و پرورش هستند که در آن تعلیم و تربیت انجام می شود.

همچنین در این جلسه از زحمات فریدونی رئیس قبلی اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر تجلیل به عمل آمد.

محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیران اردوگاه‌های ملی کشور استفاده از اردوگاه ها برای اجرای برنامه های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی را یک فرصت دانست و ادامه داد: اکنون اردوگاهها موقعیت خطیری دارند و نیازمند کمک رسانی سایر بخش‌ها هستند باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد تا اردوگاه بتوانند همچنان پابرجا باشد.

وی افزود: باید به سمت فعالیت هایی حرکت کنیم که این ظرفیت فضای مجازی را بتوان در آن پیاده کرد زیرا زمان به قبل از کرونا باز نمی‌گردد و این ظرفیت به وجود آمده است باید به نحوی شایسته از آن بهره برد.

اسماعیل بحری زاده قائم مقام معاون وزیر سازمان دانش‌آموزی نیز گفت: سازمان دانش آموزی ظرفیت بسیار بالایی دارد که می تواند کمک شایانی به معاونت پرورشی و فرهنگی کنند و بسیاری از فعالیت‌های این سازمان در اردوگاه ها انجام می شود .

وی گفت: بسته تحولی که توسط وزیر آموزش و پرورش به همه استان ها ابلاغ شده است در حال پیگیری است که برای این امر نیازمند فضاهای بیرونی از سازمان دانش آموزی هستیم و بعد از ۲۱ سال که از تشکیل سازمان دانش آموزی میگذرد فعالیت های سازمان بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش بازمهندسی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار