هدایت دانش آموزان به سمت تحقیق و تفکر، باعث تربیت موفق آنها می شود

مشهد (پانا )- قاری بین المللی و استاد علوم قرآنی در جمع فرهنگیان ناحیه چهار در بسترپیام رسان شاد از پژوهش در جمله علوم قرآنی برای دانش آموزان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۴۷۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هدایت دانش آموزان به سمت تحقیق و تفکر، باعث تربیت موفق آنها می شود

جواد فروغی با اشاره به آیات قرآن کریم، عقل و تفکر و تدبر را واسطه کسب علوم تربیتی برای انسان معرفی کرد و گفت: گوهر های دنیا که همان اعضای بدن و تفکر و تدبر و تعقل هستند باید وسیله ای باشند جهت کسب کرامت و عزت و قدرت.

او ضمن بیان اینکه افراد مختلف به واسطه علم، از هم متمایز می شوند و تجمیع علوم مختلف همراه با تحقیق و تفحص به کشف و کسب کرامات انسانی می انجامد اظهار کرد: امروز در دنیا افراد زیادی تشنه هدایت و به دنبال کشف این آیات هستند که دانش آموزان نیزاز این دسته هستند و رسالت معلمی حکم می کند که به زیباترین نحو پاسخگوی آنها باشند.

سیدجواد قوامی نژاد مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار خراسان رضوی نیز ضمن تاکید بر لزوم نگاه پژوهش محورانه درامر آموزش، در توصیف مقوله تربیت با اشاره به آیات اولیه سوره الرحمن گفت: راز تربیت در محبت نهفته است و این وجه رحمانیت باعث یادگیری و برنامه زندگی می شود.

در پایان کریم حضرتی مدیر گروه پژوهش آموزش و پرورش ناحیه چهار خراسان رضوی ضمن اشاره به شعار هفته پژوهش" مدرسه پژوهش محور، معلم پژوهنده،دانش آموز پرسشگر" یادآور شد: بخشی از وظیفه آموزش وپرورش تقویت این علم و نهادینه کردن این فرهنگ در دانش آموزان است.

او همچنین از طرح معلم پژوهنده ،طرح تاسیس پژوهشسراهای دانش آموزی و راه اندازی پژوهش های دانش آموزی در ناحیه چهار خبرداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار