افتتاح برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز در آذربایجان شرقی

تبریز(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی گفت: لازم است قران را اساسنامه زندگی سعادتمندانه و قانون محکم زندگی قرار دهیم چرا که قران معلم اخلاق است و هر معلم اخلاق جز راهنمایی به صراط مستقیم، چیزی به انسان یاد نمی دهد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح برنامه های هفته قرآن، عترت و نماز در آذربایجان شرقی

معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیهبرنامه های هفته قرآن، عترت و نماز ضمن تبریک این هفته به تمامی فرهنگیان و دانش آموزان گفت : امروز وظیفه داریم از تلاشگران این عرصه تقدیر و تشکر نماییم.

وی افزود: با توجه به جایگاه رفیع قرآن، عترت و نماز به منظور تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآنی و زمینه سازی جهت انس بیشتر با قران،عترت و نماز و ترویج فرهنگ قرانی در سطح جامعه و مدارس و آموزش قرائت و حفظ قرآن و مفاهیم و احکام نماز و آشنایی با سبک زندگی ائمه هفته اخر آذر به عنوان هفته قران، عترت و نماز گرامی داشته می شود.

علمی خاطر نشان کرد :از برکات آموزش و تلاوت قرآن، تقویت ایمان و صفای دل، رفع غم و اندوه، تخفیف گناهان،برقراری شادمانی و نشاط وسالم سازی زندگی انسانها است.لازم است قران را اساسنامه زندگی سعادتمندانه و قانون محکم زندگی قرار دهیم چرا که قران معلم اخلاق است و هر معلم اخلاق جز راهنمایی به صراط مستقیم، چیزی به انسان یاد نمی دهد.

وی در ادامه گفت: برنامه هایی که با شروع این هفته رونق بیشتری پیدا می کند عبارتند از: برگزاری محافل انس با قران در خانه در بستر شبکه شاد بصورت آنلاین، برگزاری نشستهای تخصصی اولیا با فرزندان به منظور تقویت تربیت دینی و قرآنی، افتتاح سلسله برنامه های عطر انتظار در باب مهدویت،دیدار با چهره های قرآنی با ائمه جمعه نواحی و مناطق، برگزاری پیش اجلاسهای نماز در نواحی و مناطق، برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی مصباح الهدی، برگزاری نهضت آموزش عمومی قرآن در خانه،مسابقه نقاشی و نمایشگاه با موضوع قران کتاب زندگی من ،مسابقه بزرگ جز سی قران،برگزاری مسابقه تفسیر قرآن و ...

معاون پرورشی و فرهنگی آذربایجان شرقی ضمن اشاره به موفقیتهای کسب شده استان در حوزه پرورشی گفت: کسب رتبه اول در بین دستگاههای اجرایی استان با کسب نمره کامل ۱۰۰۰، کسب ۲۰ رتبه کشوری در مسابقات قرآن ، عترت و نماز و کسب رتبه دوم مسابقات هم خوانی دارالقرآنهای کشور، کسب رتبه سوم اجلاس کشوری نماز از لحاظ تعداد آثار ارسالی، کسب رتبه سوم مسابقات ملی نصر با ارسال ۱۹۰۰ اثر، تشکیل بزرگترین کانال در شاد، ساخت ۵۴ نمازخانه مدرسه ای با مشارکت خیرین و... از جمله این موفقیتهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار