حاجی میرزایی خبر داد

تجهیز و توسعه امکانات برای تربیت دانش‌آموزانی در تراز سند تحول

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در حاشیه آئین تجهیز 58 پژوهش سرای دانش‌آموزی و در جمع خبر نگاران گفت که در سال گذشته مبلغ 100 میلیارد تومان برای تهیه تجهیزات پژوهشی هنرستان‌های فنی و کار دانش و مدارس استعدادهای درخشان پیش بینی کردیم و امسال نیز 100 میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۴۶۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تجهیز و توسعه امکانات برای تربیت دانش‌آموزانی در تراز سند تحول

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز محسن حاجی میرزایی در حاشیه آئین تجهیز 58 پژوهش سرای دانش آموزی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش و همچنین مدارس استعدادهای درخشان در دستور کار است.

وی افزود: در سال گذشته مبلغ 100 میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی کردیم، در حالیکه در 10 سال اخیر چنین مبلغی برای تجهیز مدارس مذکور اختصاص نیافته بود و امسال نیز 100 میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان های فنی و کار دانش و مدارس استعدادهای درخشان اختصاص پیدا خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش می کنیم با کمک معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، محیط های دانش آموزی را برای کارهای پژوهشی تجهیز کنیم و تجهیز مجموعه هایی که برای حضور در المپیادهای علمی فعالیت می کنند نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: چشم اندازی که سند تحول از دانش آموز ارائه می کند دانش آموزی پرسشگر و پژوهشگر است بنابراین جهت گیری کلی آموزش و پرورش برای تمام پایه ها و دوره های تحصیلی، تربیت دانش آموز با ویژگی های تعریف شده در سند تحول است.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید از پایه اول ابتدایی با مهارت های پژوهشی و پرسشگری و نگاه عمیق تر به محیط پیرامونشان آشنا شوند، در این راستا و برای تحقق این امر، همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز اعم از نرم افزار و سخت افزار تامین شده و یا تامین خواهد شد و به تدریج آن را توسعه می دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار