رییس اداره بهزیستی ملارد:

تخصصی و در دسترس بودن اورژانس اجتماعی

ملارد(پانا)- اورژانس اجتماعی شهرستان ملارد از سال ۹۶ تاکنون با اجرای برنامه‌هایی چون: تیم خدمات سیار، مداخله در بحران فردی، خانوادگی، اجتماعی و طرح ملاقات والدین با فرزندان طلاق در شهرستان ملارد فعال است.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
تخصصی و در دسترس بودن اورژانس اجتماعی

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داود خادم با بیان خدمات اورژانس اجتماعی این اداره گفت: در دسترس قراردادن خدمات تخصصی اورژانسی سازمان بهزیستی جهت کلیه شهروندان از اهداف بسیار مهم در بحث فعالیت اورژانس اجتماعی است که ما تلاش کردیم همواره با اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته در جهت آگاه‌سازی شهروندان اقدام کنیم.

او افزود: در حال حاضر کارشناسان اورژانس از هفت صبح تا هفت شب بصورت حضوری و همچنین از طریق خط تلفن ۱۲۳ آماده ارائه خدمات به مراجعین هستند و ما در تلاش هستیم با همراهی فرمانداری شهرستان و همچنین ستاد بهزیستی استان تهران اقداماتی را در جهت خدمات‌رسانی اورژانس بصورت شبانه‌روزی در شهرستان ملارد فراهم کنیم.

مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی ملارد نیز با تأکید بر اهمیت حضور کارشناسان و مددکاران متخصص و متبحر با توجه به اهمیت پیگیری موارد مربوط به اورژانس اجتماعی گفت: این واحد از ابتدای آغاز بیماری کووید۱۹ نیز تمامی تلاش خود را در جهت همراهی و کاهش آسیبهای اجتماعی در شهرستان با ارائه خدمات مشاوره تلفنی رایگان توسط مشاوران، اجرای کارگاه‌های آموزشی آنلاین در جهت آگاه‌سازی همسران، والدین و نیز پخش مواد بهداشتی نظیر ماسک، تراکت‌های آموزشی جهت کودکان کار انجام داده است.

آمنه سادات سماوات افزود: افراد مشمول دریافت خدمات شامل کودکان آزار دیده، همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب دیده اجتماعی، دختران و پسران فراری از منزل، اختلاف خانوادگی حاد، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، سالمند آزاری، والد آزاری و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند.

در پایان خادم ضمن تشکر از پیگیری‌های شبانه‌روزی کارشناسان اورژانس اجتماعی گفت: پیش از آغاز بیماری کووید 19 علاوه بر موارد مراجع شده به اورژانس، اقدامات بسیاری در جهت آگاه‌سازی شهروندان در شهرستان از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی در دانشگاه، مدارس، مساجد و ... در خصوص مواردی چون: فرزندپروری، زوجین، افراد دارای اختلالات جنسی و ... با حضور متخصصین این حوزه برگزار شده‌ بود که در حال حاضر بدلیل شرایط موجود پیگیری این امور از طریق کارگاه‌های مجازی و تهیه تراکت‌های آموزشی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار