رابط مجلس دانش‌آموزی مازندران:

تصمیمات مجلس دانش‌آموزی شهرستانی در جلسات شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود

ساری (پانا) - رابط مجلس دانش‎آموزی مازندران اعلام کرد که تصمیماتی که در مجلس دانش‌آموزی شهرستانی گرفته می‌شود، در جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان مطرح می‌شود تا در صورت موافقت به مصوبه تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۱۴۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تصمیمات مجلس دانش‌آموزی شهرستانی در جلسات شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود

رعنا تفضلی به پانا گفت: «مجلس دانش‌آموزی شهرستانی در شهرستان‌هایی از استان که حداقل 25 مدرسه مقطع متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه داشته باشند، تشکیل شده است.»

به گفته او مجلس دانش‌آموزی شهرستانی در 11 شهرستان ساری شامل ناحیه یک و دو به صورت جداگانه، قائم‌شهر، بابل، بابلسر، آمل، محمودآباد،بهشهر، جویبار، نکا و تنکابن تشکیل شده است.

رابط مجلس دانش‌آموزی مازندران با اشاره به شرایط فعلی و آموزش مجازی و تعطیلی مدارس، ادامه داد: «جلسات مجلس دانش‌آموزی شهرستانی نیز به تبع این شرایط، در هر شهرستان به صورت منفک دانش‌آموزان دختر و پسر، در گروه‌های تشکیل شده در شبکه شاد که مدیر سازمان دانش‌آموزی استان و رییس سازمان شهرستان، رییس آموزش و پرورش و معاون پرورشی شهرستان نیز عضو آن هستند، تشکیل می‌شود.»

تفضلی یادآوری کرد که مجلس دانش‌آموزی هر شهرستان دارای یک هیأت رئیسه مجلس شامل رییس، دو نائب رئیس، منشی و کارپرداز است که رهبری گروه هر شهرستان را به عهده دارند.

او گفت: «در هفته اخیر هر شب در ساعت معین شده اعضای گروه مجلس دانش‌آموزی یکی از شهرستان‌ها با آنلاین بودن روسای سازمان استان و شهرستان و نیز رییس آموزش و پرورش و معاون پرورشی شهرستان، به بحث و تبادل نظر پیرامون دستور کاری که از قبل به آنان اعلام شده است، پرداخته‌اند.»

کارشناس تشکیلات سازمان دانش‌آموزی مازندران همچنین به عضویت اعضای مجلس دانش‌آموزی شهرستان در 5 کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی، علمی آموزشی، اخلاقی تربیتی، ورزش و سلامت، ارتباط و فناوری اشاره کرد که نمایندگان در هر یک از این کارگروه‌ها تقسیم‌بندی شده‌اند و در موضوعات مرتبط می‌‌توانند اظهار نظر کنند و راهکار ارائه دهند.

تفضلی اعلام کرد که رییس مجلس دانش‌آموزی هر شهرستان می‌تواند تصمیمات مجلس را در جلسات شورای آموزش و پرورش و شورای برنامه‌ریزی مطرح کند تا در صورت موافقت تبدیل به مصوبه شود.

او تأکید کرد که رییس مجلس دانش‌آموزی شهرستان موظف است که نتایج حاصله را به مجلس استانی اطلاع دهد.

دهمین مجلس دانش‌آموزی مازندران در 14 مرداد با انتخابات در فضای مجازی تشکیل شد و 4 عضو آن شامل دو دختر و دو پسر، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که در واقع عضو مجلس دانش‌آموزی کشور هستند. مجلس دانش‌آموزی شهرستانی نیز پس از آن در 11 شهرستان استان تشکیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار