واکنش کدخدایی به بیانیه آمریکا درباره مصوبه اقدام راهبردی مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد ایران همانند کشور‌های منطقه نیست که تابع خواست نامشروع رژیم آمریکا باشد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش کدخدایی به بیانیه آمریکا درباره مصوبه اقدام راهبردی مجلس

عباسعلی کدخدایی در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی (اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها) در توئیتر نوشت: «پومپئو در انتخابات اخیر شکست خورده و مردم آمریکا به او و دولتش رای نداده‌اند با دخالت در امور داخلی ایران از قانون مجلس با رویکرد جدید هسته‌ای انتقاد کرده است! صرف نظر از صحت قانون مزبور، باید گفت ایران همانند کشور‌های منطقه نیست که تابع خواست نامشروع رژیم آمریکا باشد!»

مایک پمپئو، وزیر خارجه شکست‌خورده آمریکا روز گذشته بیانیه‌ای در واکنش به مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا قانونی که به تصویب مجلس ایران و شورای نگهبان رسیده را محکوم می‌کند. این مصوبه چیزی جز جدیدترین ترفند رژیم برای استفاده از برنامه هسته‌ایش جهت ارعاب جامعه بین‌المللی نیست.»

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «این قانون در صورت تصویب غنی‌سازی ایران را به سطح خطرناک ۲۰ درصد خواهد رساند، حال آنکه ایران همین الان محدودیت‌های برجامی در خصوص سطح غنی‌سازی را زیر پا گذاشته و علاوه بر آن اقدام به توسعه ذخائر اورانیوم و تحقیق، تولید و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته کرده است.»

وی در ادامه ادعای خود نوشته است: «ایران هیچ توجیه فنی منطقی درباره اینکه چرا نیاز به غنی‌سازی اورانیوم در این سطح برای اهداف صلح‌آمیز دارد ارائه نکرده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار