نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد:

غرب به سیاسی‌کاری در برخورد با سلاح شیمیایی پایان دهد

ایران استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند

تهران (پانا) - نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با محکوم کردن هر نوع استفاده از سلاح شیمیایی، از کشورهای غربی خواست تا سیاسی‌کاری در برخورد با این نوع تسلیحات را کنار بگذارند.

کد مطلب: ۱۱۴۵۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
غرب به سیاسی‌کاری در برخورد با سلاح شیمیایی پایان دهد

به گزارش روابط عمومی وزارت امور خارجه، مجید تخت‌روانچی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع گزارش سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی درباره سوریه برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد و افزود: سیاسی‌کاری در برخورد با موضوعات مرتبط با سلاح‌های شیمیایی اعتبار کنوانسیون و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی را خدشه‌دار می‌کند و غرب باید به رویه غیرحرفه‌ای و مبتنی بر اغراض سیاسی خود در این زمینه پایان دهد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل یادآور شد: ایران قربانی اصلی استفاده گسترده از سلاح‌های شیمیایی در دوره معاصر است که کشورهای غربی در تولید آن به صدام کمک کردند و وقتی هم او به صورت گسترده از این سلاح علیه شهروندان ایران و سپس اتباع عراق استفاده کرد، هیچ اقدامی در مقابل وی انجام ندادند.

تخت‌ روانچی افزود: به همین خاطر، ایران بیشتر از هر کشوری هم به ماهیت غیرانسانی این سلاح‌ها و هم به آثار زیانبار سیاسی کاری در برخورد با آنها واقف است.

وی تاکید کرد: از این رو، ایران استفاده از سلاح شیمیایی توسط هر کسی، در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی را محکوم می‌کند و خواستار اجرای کامل، موثر و غیرتبعیض‌آمیز کنوانسیون منع سلاح‌های شیمیایی و تقویت اعتبار سازمان مربوطه است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: بسیار تاسف‌آور است که طی چند سال اخیر، کشورهای غربی برای پیشبرد اهداف خود در ارتباط با پرونده شیمیایی سوریه، در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی براساس اغراض سیاسی خویش رفتار می‌کنند.

تخت‌روانچی اظهار کرد: نتیجه این اقدامات، ایجاد اختلاف در شورای امنیت و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در برخورد با استفاده از این سلاح‌های غیرانسانی و در نتیجه خدشه‌دار شدن اعتبار این نهادها است.

وی تاکید کرد: این رویه، سابقه بسیار خطرناکی را در برخورد با موضوعات مرتبط با سلاح‌های شیمیایی ایجاد می‌کند و باید به آن پایان داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار