پورمحمود: فعالیت های قرآنی دانش آموزان باید در طول سال تحصیلی جاری باشد

تهران(پانا)- معاون پرورشی منطقه 17 در جلسه هماهنگی فعالیت های هفته قرآن از این هفته به عنوان فرصتی گرانبها برای سرعت بخشیدن به اقدامات قرانی یاد کرد واهمیت فعالیت های قرآنی را محدود نکردن به همین یک هفته قرآنی بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۵۳۷۵
لینک کوتاه کپی شد
پورمحمود: فعالیت های قرآنی دانش آموزان باید در طول سال تحصیلی جاری باشد

جلسه هماهنگی فعالیت‌های هفته قرآن با حضور طاهره پورمحمود، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۷، مریم بابایی، کارشناس قرآن عترت و نماز و زهرا نجاری، مدیر و دارالقرآن نور برگزار شد.

پورمحمود، در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های قرآنی مدارس، دارالقران و کارشناسی قرآن قدردانی کرد و به تداوم برنامه‌های قرآنی در طول سال تاکید کرد و گفت: آنچه که در آموزش و پرورش اهمیت دارد تعلیم و تربیتی است که تحقق بخش حیات طیبه با کسب آمادگی لازم برای برقراری عدالت و معنویت در جامعه است و تحقق این هدف مهم نیازمند نقشه راهی است که در سند تحول بنیادین به صورت شفاف و دقیق مسیر رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت در نظام مقدس جمهوری اسلامی را مشخص کرده است.
پورمحمود در ادامه گفت: اولین و مهمترین اصلی که در ساحت های سند تحول بنیادین به آن تاکید شده است؛ ساحت اعتقادی است که جهت رسیدن به اهداف این ساحت از سند تحول بنیادین ضروریست در ترویج و تعمیق آموزه های قرآن کریم و نقش معنوی و اسوه ای آن تلاش کنیم.
وی گفت: هفته قرآن فرصتی است گرانبها برای سرعت بخشیدن به اقدامات قرانی و نباید به همین هفته محدود شود آنچه که مهم است استمرار این فعالیت‌ها در طول سال تحصیلی است. باید کمک کنیم دانش آموزان از همان سالهای آغازین ورودشان به عرصه تعلیم و تربیت با مفاهیم ارزشمند قرآنی به عنوان یک معجزه الهی برای نجات زندگی بشریت آشنا شوند و بتوانند زندگی فردی و اجتماعی خود و بر اساس مفاهیم و ارزش های قرآنی بنا کنند. وی در ادامه افزود: قرآن برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد و به اندازه دریایی بیکران وسعت دارد که هر کسی می‌تواند به قدر وسع خود از آن بهره برداری کند پس باید سعی کنیم شناخت و آگاهی دانش آموزان را بالا ببریم تا بتوانند در مراحل مختلف زندگی خود بیشترین بهره را از این معجزه آسمانی ببرند.
پورمحمود در ادامه با اشاره به کلام مقام معظم رهبری مدظله العالی گفت: از فرصت های داده شده باید حداکثر استفاده را بکنیم و این فرصت خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خدا به ما عنایت فرموده است؛ قدر بدانیم به ویژه اینکه در نهاد مقدس امور تربیتی توفیق خدمت داریم باید نهایت تلاش خود را در پیشبرد اهداف نظام با تکیه بر قدرت لایزال خداوندی به انجام برسانیم.
در این جلسه کارشناس قرآن و مدیر دارالقرآن برنامه‌های پیشنهادی خود را برای هفته قرآن مطرح کردند و پس از بحث و بررسی برنامه ریزی نهایی انجام گرفت.

۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار