محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتوی ایتالیا شد

تهران (پانا) - محمدرضا هدایتی از جشنواره شناخته شده ایتالیایی جایزه گرفت.

کد مطلب: ۱۱۴۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا هدایتی بهترین بازیگر جشنواره سالنتوی ایتالیا شد

محمدرضا هدایتی جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «سیمین» با تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم از هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم سالنتو در کشور ایتالیا دریافت کرد. این در حالی است که این فیلم با وجود طرح دغدغه های زیست محیطی و مفاهیم انسانی متأسفانه از دو سال پیش در نوبت اکران عمومی است.
«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم بویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر، در آن نمادی از آب و رودخانه است.
قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده رود و روند خشک شدن آن می پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.
«سیمین» به عنوان فیلم افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللى کودک و نوجوان اصفهان اکران شد. این فیلم پیش تر در دهمین جشنواره بین المللی فیلم جاگران دهلی در هند نیز شرکت داشت و سال 98 در فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه نیز جایزه ویژه هیأت داوران را تصاحب کرده بود. شهرام ناظری ترانه تیتراژ پایانی سیمین را با آهنگسازی علی اصغر رحیمی اجرا کرده است . مسوولیت پخش جهانی فیلم را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

❇ این فیلم با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده است.
در این دوره از جشنواره سالنتو فیلم «بعد از تو» ساخته فرهاد نجفی نیز جایزه بهترین فیلم را گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار