استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد:

اعلام آمادگی پاکستان برای بازگشایی 6 مرز رسمی جدید با سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان‌و بلوچستان با بیان اینکه مرز ریمدان در هفته‌های آینده فعال می‌شود، اعلام کرد پاکستان برای بازگشایی ۶ مرز رسمی دیگر با این استان اعلام آمادگی کرده است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی پاکستان برای بازگشایی 6 مرز رسمی جدید با سیستان و بلوچستان

به گزارش روابط عمومی استانداریسیستان‌وبلوچستان، احمدعلی موهبتی در بازدید از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: بخش ترانزیت و تجارت و معدن از مزیت‌های مهم این نقطه از ایران اسلامی در سند آمایش استان است.

وی افزود: بخش صنعت در سیستان‌وبلوچستان می‌تواند بخش‌های بالادستی و بخش‌های پایین دست صنایع را متحول کند و این بخش هم می‌تواند با توجه بیشتر دستگاه‌های متوالی به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های استان مطرح و تقویت شود.

استاندار سیستان‌و بلوچستان همچنین با اشاره به گستردگی شرح وظایف و مأموریت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه بیشتر به موضوع اعتبارات، امکانات و تأمین نیروی انسانی این دستگاه شد.

وی با ذکر این مطلب که فعالیت در مرز میلک تسهیل شده افزود: آمار خودروهای ترانزیتی در این مرز به نصف رسیده است که این تسهیل‌گری حاصل تلاش همه دستگاه‌ها است.

فعالیت 1080 واحد صنعتی در سیستان و بلوچستان

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان نیز گفت: در این استان در بخش صنعت ۱۷ واحد بزرگ، ۵۰ واحد متوسط و بیش از یکهزار واحد کوچک فعال وجود دارد که تعداد یکهزار و ۸۰ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۵ هزار نفر مشغول به فعالیت هستند.

داوود شهرکی افزود: هم‌اینک میل به سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان نیز بیش از ۲۵ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: مهمترین محصولات تولیدی استان شامل کلینکر سیمان، تورماهیگیری، پاکت سیمان، تراورس بتنی ریل، کنسروماهی، پای‌بند ریل راه‌آهن، سموم دفع آفات گیاهی و کودهای شیمیایی، دانه‌بندی منیزیت، دکل انتقال نیرو، پودر مس و پودرهای شوینده و محصولات ساختمانی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان در مورد جایگاه تولیدات مهم این استان در سطح کشور بیان‌ کرد: در بخش صنعت استان با تولید محصولاتی از جمله تراورس ریل راه‌آهن با تولید ۱۱۰ هزار تن در سال تامین‌کننده ۲۰ درصد از نیاز کشور، سموم دفع آفات گیاهی و کودهای شیمیایی با تولید هفت هزار و ۵۰۰ تن در سال تامین‌کننده ۱۲ درصد نیاز کشور، کنسرو ماهی با تولید ۱۶۷ میلیون قوطی در سال تامین‌کننده ۳۰ درصد نیاز کشور، پای‌بند ریل راه‌آهن با تولید سه میلیون عدد در سال تامین‌کننده ۴۰ درصد نیاز کشور، پاکت سیمان با تولید بالغ بر پنج هزار تن در سال تامین‌کننده ۳۰ درصد نیاز کشور و تور ماهیگیری با تولید بیش از ۲ هزار تن ۸۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار