توصیه‌های یک امدادگر هلال‌احمر در مورد پیشگیری از کرونا

ملارد(پانا)- برای عضویت در گروه داوطلبان هلال احمر نیازی به دیدن دوره تخصصی نیست و همه داوطلبان می‌توانند در دوران شیوع کرونا به مردم کمک کنند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های یک امدادگر هلال‌احمر در مورد پیشگیری از کرونا

در روزهایی که حوادث غیرقابل پیش‌بینی نظیر سیل، زلزله و آتش ‌سوزی اتفاق می‌افتد، یکی از نهادهایی که بصورت شبانه روزی و داوطلبانه به یاری مردم می‌شتابد، جمعیت هلال‌احمر است. بدیهی است در این روزها هم که سایه ویروس کرونا در سراسر کشور و حتی جهان گسترده شده است، این جمعیت در حال فعالیت هستند.

به همین بهانه به سراغ یکی از فرهنگیان آموزش و پرورش ملارد، امیر سلطانی رفتیم و در مورد فعالیت‌های هلال‌احمر از او جویا شدیم.

این همکار فرهنگی ده سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش دارد و ۱۲ سال هم است که در جمعیت هلال‌احمر بصورت داوطلبانه فعالیت دارد و مربی آموزش فعالیت هلال‌احمر و عضو تیم واکنش سریع و تیم آواربرداری است.

سلطانی در مورد چگونگی ورود به این نهاد و شرایط افراد برای حضور در آن می‌گوید: افراد برای ورود به این جمعیت باید بصورت پله‌پله مراحل مختلفی را بگذرانند اما اقدامات داوطلبانه نیازی به آموزش ندارد و افراد می‌توانند کارهای مختلفی که تخصصی نباشد را در بحران‌ها انجام دهند.

سلطانی در مورد بخش‌های هلال‌احمر به پانا گفت: جمعیت هلال‌احمر از سه واحد: سازمان جوانان، سازمان امداد و نجات و سازمان داوطلبان تشکیل شده است که اعضای قسمت جوانان و امداد و نجات باید دوره‌های تخصصی را بگذرانند.

سلطانی در مورد فعالیت این جمعیت در دوران شیوع کرونا گفت: از زمان آغاز شیوع این ویروس، نهاد ما هم شروع به فعالیت کرده و در ایام عید و سایر روزها در جاده‌ها و ورودی‌های شهرها مستقر شده و به کارهایی نظیر: تب‌سنجی، توزیع ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی، سمپاشی معابر، ضدعفونی معابر و خودروها و کمک به کادر درمان مشغول بود.

او در پاسخ به نحوه فعالیت این نهاد پیرامون آموزش در زمان کرونا گفت: آموزش‌‌ها شامل اطلاعاتی برای شناختن این ویروس، روشهای جلوگیری از سرایت، نحوه درست ضدعفونی کردن وسایل، دستها و البسه و روش صحیح ماسک زدن به مردم داده شده است.

سلطانی افزود: شستن مداوم دستها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باعث پیشگیری و کاهش انتقال این ویروس می‌شود.

او در مورد طرح ناظران سلامت تشریح کرد: این طرح توافقنامه‌ای بین جمعیت هلال‌احمر و وزارت بهداشت است که توسط امدادگران و داوطلبان در حال انجام است و جهت قطع زنجیره انتقال کرونا، کاهش مرگ و میر و کاهش بستری بیماران و حمایت از اقشار در معرض خطر طراحی شده‌است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار