مدرس و کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان:

مهارت آموزی در کنار آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای، هدایت به طرف چرخه تولید است

سمنان (پانا) - مهسا فریدنیا مدرس دانشکده فنی و حرفه ای دختران سمنان و فارغ التحصیل این دانشکده، گفت به اعتقاد من قرار گرفتن در محیط فنی و یادگیری امور فنی همراه با علم آموزی و کسب تجربه، موجب می‌شود دانشجویان دانشگاه فنی حرفه ای زودتر جذب بازار کار شوند.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی در کنار آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای، هدایت به طرف چرخه تولید است

وی، مهم ترین رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای را جذب دانشجویان فارغ التحصیل به بازار کار دانست و افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه با توجه به مهارت ورزی و فراگیری فن در عرصه کار آفرینی قدم می نهند که این امر را مرهون تحصیل در این فضا می‌دانم.

مدرس و کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان، با بیان اینکه از سال 1382 همراه با تحصیل در دانشگاه به بازار تبلیغات و بازار هنری وارد شدم و در شرکت هشت بهشت مشغول به کار شدم، خاطرنشان کرد: این امر برای من رشد بسیاری داشت و همزمان با کار به ادامه تحصیل در رشته ارتباط تصویری پرداختم. البته به عنوان فارغ التحصیل دانشگاه فنی حرفه ای در بسیاری از زمینه های هنری همچون (طراحی و تولید نقش برجسته و المان شهری، تصویرسازی کتاب کودک و بازی سازی) به فعالیت مشغول هستم و با ارگان ها و سازمان های دولتی مشغول به کار می باشم، البته در حال حاضر به همراه همسرم به اداره یک کارگاه هنری مشغول هستیم که در این کارگاه به تولید آثار هنری می پردازیم.

فریدنیا ادامه داد: یکی از مهم ترین تفاوت های دانشگاه فنی و حرفه ای، مهارت ورزی است که موجب توانمندی در فارغ التحصیلان این دانشگاه می گردد و این امر موجب بارورساختن استعدادها و کشف و شناسایی دانشجویان می گردد که خود گامی مهم در راستای توسعه و رشد فردی و جامعه است.

وی، اهم فعالیت های خود را در حوزه های طراحی و ساخت المان شهری، طراحی و ساخت بازی رایانه ای، طراحی و تصویرسازی کتاب کودک و حوزه تبلیغات و گرافیک بیان کرد و با توصیه به دانشجویان مبنی بر خودباوری و پشتکار در کار برای رسیدن به اهدافشان، گفت: یکی از اهداف دانشگاه‌های مهارتی، کمک به افزایش تولید و بهره‌وری در جامعه است.

استاد دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار کرد: یکی از معضلات امروز کشور، موضوع بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی است، اما فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به ایجاد رشته های این دانشگاه بر اساس نیازهای بازار کار، دسترسی بهتری به بازار کار و اشتغال دارند.

فریدنیا در بخش پایانی صحبت های خود عنوان کرد: در هیاهوی بیکاری، آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی امروز است؛ زیرا نقش مهارت آموزی در کنار آموزش های تئوری و عملی در دانشگاه ها به نوعی هدایت کننده به طرف چرخه تولید است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار