مسئول شبکه شاد: در آموزش‌های مجازی، تعامل بین مدرسه و خانواده ازآسیب های اجتماعی دانش آموزان می‌کاهد

تهران (پانا) - مسئول شبکه شاد خطاب به مدیران مدارس عنوان کرد با کوچ کردن از فضای سنتی آموزش به سیستم مجازی و ترکیبی گام های بلندی برای دانش آموزان برداشته شده است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مسئول شبکه شاد: در آموزش‌های مجازی، تعامل بین مدرسه و خانواده ازآسیب های اجتماعی دانش آموزان می‌کاهد

جلسه گفتگوی هفته، با موضوع شبکه شاد با حضور مشاور وزیر و مسئول شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد)، مدیران آموزش و پرورش مناطق ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ، ابطحی نماینده اپراتور همراه اول و مدیران مدارس شش منطقه از تهران در منطقه ۱۷ برگزار شد.

در این جلسه سید حسن الحسینی، مشاور وزیر و مسئول شبکه اجتماعی دانش آموزان(شاد)، ضمن خداقوت به مدیران مدارس گفت: با کوچ کردن از سیستم سنتی آموزش به سیستم جدید و مجازی گام‌های بلندی در مسیر آموزش مجازی و ترکیبی دانش‌آموزان برداشته شده است. وقتی یونسکو اعلام می‌کند ۹۰ % تحصیل دانش‌آموزان دچار دگرگونی شده و روش تحصیلی شان تغییر کرده است؛ در واقع یک تحول بزرگ آموزشی ایجاد شده که این تحول ماندگار خواهد بود. در آموزش های ترکیبی، آموزش حضوری را در کنار آموزش تلویزیونی و مجازی خواهیم داشت. تمام این ها با هم برنامه آموزش کشور را تکمیل خواهند کرد.
الحسینی گفت: تمام مدیران مدارس ما باید آموزش ترکیبی را در دستور کار خود قرار دهند تا دانش‌آموزی که دریافت کننده هوشمند برای دروس خود ندارد احساس نکند بیرون از حیطه آموزش قرار گرفته است .مدرسه محوری باید بیشتر مورد توجه مدیران آموزش و پرورش قرار بگیرد تا با این کار سطح سواد فناورانه کشور را ارتقاء دهیم.
الحسینی گفت: آموزش معلمان باید مورد توجه خاص مدیران مناطق واقع شود تا یک آرامش نسبی در بین معلمان به خاطر تسلط در آموزش های مجازی ایجاد شود. این آرامش باید به دانش آموزان و خانواده آن ها هم منتقل شود. همچنین در آموزش جدید قدرت خود یادگیری، را باید در دانش آموزان افزایش دهیم.
الحسینی افزود: به زودی در پیام رسان شاد قسمت "شادپلاس" را ایجاد خواهیم کرد و از « شاد3 » هم به زودی رونمایی می شود. در نسخه جدید مشکل سرعت شبکه شاد به طور چشمگیری حل خواهد شد. سرمایه گذاری بسیاری در این زمینه داشتیم تا سرعت انتقال اطلاعات افزایش پیدا کند. از جمله مزیت های اصلی شبکه شاد، همه گیری این شبکه آموزشی، وایجاد فضای امن و با آرامش است.
وی در ادامه افزود: باید اطلس آموزش توسط هر مدیری جداگانه در مدارس ترسیم شود. باید معلوم شود هر دانش‌آموز در روش ترکیبی از چه آموزش هایی استفاده می کند. باید اطلس آموزشی در مدارس، مناطق و نهایتا کل کشور مشخص شود.
الحیسنی گفت: باید تعامل بین مدرسه و خانواده ایجاد شود تا آسیب‌های اجتماعی کمتری به دانش‌آموزان در فضای مجازی وارد شود. یکی از برنامه های در دست اقدام استفاده از شبکه شاد بر روی وب است تا کامپیوترهای خانگی هم بتوانند از شاد بهره‌مند شوند. پیشخوان مدیریت شبکه شاد نیز برای مدیران مناطق در دست اقدام است تا آن ها بتوانند تمامی کلاس های مدرسه را در منطقه خود رصد کنند. همچنین در شرایط پساکرونا آموزش مجازی را در کنار آموزش حضوری خواهیم داشت.
در ادامه مهدی نیکبخت، مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۷، ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: اقدامات بزرگی در امر ایجاد تکمیل شبکه اجتماعی دانش‌آموزان "شاد" اتفاق افتاده است و رضایت مندی از شبکه ملی شاد رو به بهبود است.
نیکبخت گفت: شبکه شاد به عنوان یک پیام رسان اجتماعی، فضای امن و سالم را در اختیار خانواده بزرگ آموزش و پرورش قرار داده است و از دغدغه مدیران و خانواده ها در این زمینه کاسته است. ضروری است تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات موجود در شاد به حداقل برسد و امکاناتی مانند برگزاری آزمون ها مطمئن و صدور کارنامه در این بستر فراهم شود.

در این جلسه ابطحی، نماینده اپراتور همراه اول گفت: ما تلاش کردیم تا در کنار آموزش و پرورش انجام وظیفه کنیم. با توجه به آمار نفراتی که در شاد حضور دارند و از این پیام رسان استفاده می کنند به این نتیجه می رسیم که این فناوری در حال اوج گرفتن و همپا با کشورهای پیشرفته دنیا در تلاش است. زیرساخت های شاد ارتقا و سرعت انتقال اطلاعات بیشتر از پیش شده است. روزانه بیش از ششصد هزار پخش زنده در شبکه شاد انجام می شود. همچنین ایجاد امکان پخش زنده دو طرفه هم در دست اقدام است.

در پایان جلسه طیبه محمدی، مدیرمدرسه زینبیه منطقه17،به نمایندگی از مدیران مدارس مشکلات و پیشنهادات خود را در استفاده از شبکه شاد بیان کردند.
در این جلسه مدیران مناطق حاضر در جلسه پیشنهادات و نقطه نظرات خود را برای بهتر شدن روند اجرایی در شبکه شاد بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار