در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا؛

روحانی: 7 شهر در وضعیت فوق قرمز هستند

مراقبت‌ها نباید به امید واکسن کاهش یابد/هیچ واکسنی صد درصد اثربخش نیست/آزمایش‌های روزانه بیماریابی به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد/ شرایط تهران نارنجی اما لب مرز است همه تلاش کنیم به وضعیت قرمز برنگردد

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری تاکید کرد به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند، هیچ واکسنی صد درصد اثربخش نیست و همچنین نمی‌دانیم که این ویروس چقدر تغییر ژنتیکی در آینده خواهد داشت، پس در این شرایط پروتکل‌ها مراعات شود.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: 7 شهر در وضعیت فوق قرمز هستند

حسن روحانی در چهل و هفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تاکنون ستاد ملی مقابله با کرونا ۴۲۰ مصوبه به ۳۵ دستگاه اجرایی ابلاغ کرده و ۸۵ درصد مصوبات ما عملیاتی و اجرایی شده است. با اقداماتی که از اوایل آبان برای ۴۳ شهرستان و در ۱۴ آبان برای ۴۶ شهرستان و در اول آذر نیز با اعلام عمومی محدودیت‌ها، کار بسیار خوبی انجام شد و آثار آن براساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده مثبت بوده است.

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه همه این آثار با همکاری مردم به وجود می‌آید، افزود: زمانی که مردم احساس می‌کنند این بیماری مسری و خطرناک است و برای سلامتی همه افراد خانواده و جامعه مضر است باید به دستورالعمل‌ها عمل کنند تا ما در زمینه مقابله با این ویروس پیشرفت کنیم. امیدوارم با همکاری مردم شاهد شرایط مناسب‌تری در مقابله با این ویروس باشیم.

وی افزود: ما به سمت کانال فوتی ۵۰۰ نفره در روز پیش می‌رفتیم که با اقداماتی که اعلام شد به ۴۰۰ و در ادامه به کانال ۳۰۰ رسیدیم و امیدواریم با همکاری مردم شرایط بهتری داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه اگر اقدامات چند هفته گذشته نبود و مصوبات اجرا نمی‌شد، امروز با مشکلات گسترده‌ای مواجه بودیم، گفت: به امید خدا به زودی به انجام 100 هزار تست کرونا در روز خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: وقتی مصوبه‌ای در ستاد کرونا تصویب و به قانون تبدیل می‌شود، مسئولان باید بیش از دیگران آن را مراعات کنند. اگر مراعات نکنند موجب این می‌شود که مردم بگویند چرا فلان دستگاه و اداره رعایت نکرد، پس زیاد مهم نیست. بسیار مهم است که ما بیش از مردم رعایت کنیم و مردم این را برای خود الگو قرار دهند.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: من از همکاری مردم بسیار ممنونم که از 164 شهر قرمز، به 64 شهر نارنجی رسیدیم. در جلسه امروز گزارش دادند که 7 شهرستان در وضعیت فوف قرمز هستند و بنابراین باید برای این 7 شهرستان اقدامات فوری باید انجام شود. شرایط تهران نارنجی است ولی ما لب مرز هستیم. بنابراین باید رعایت کنیم وارد وضعیت قرمز نشویم.

روحانی با تاکید بر اینکه اگر مراعات در جامعه ما مورد توجه قرار نگیرد و مردم حس کنند شرایط عادی شده، یک‌ماه بعد باز به شرایط بحرانی باز می‌گردیم، تاکید کرد: حتی اگر واکسن مفید و موثر به دست ما برسد و ما هم برای مردم آن را فراهم کنیم، لازم است که همچنان پروتکل‌ها رعایت شود، چرا که نه مشخص است آثار این واکسن‌ها چقدر است، نه مشخص است که چه عوارضی دارد و نه به محض تزریق، تأثیر می‌گذارد. به امید واکسن نباید مراقبت‌ها کاهش پیدا کند. هیچ واکسنی نیز صد درصد اثربخش نیست و همچنین نمی‌دانیم که این ویروس چقدر تغییر ژنتیکی در آینده خواهد داشت. پس در این شرایط پروتکل‌ها مراعات شود.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا باید دوران قرنطینه را بگذرانند، تصریح کرد: تأسف‌بار است که فردی مبتلا می‌شود، به او اعلام می‌شود و بازهم او از خانه و قرنطینه خارج می‌شود و حتی می‌خواهد سوار هواپیما و وسایل حمل و نقل عمومی شود. این موارد از سوی ما حتماً باید با برخورد مواجه شود و جریمه‌ها برای این افراد اعمال شود. ما ناچار از سختگیری نسبت به چنین افرادی هستیم.

روحانی در پایان گفت: امیدوارم همه کمک و یاری کنیم که هر چه سریع‌تر از این ویروس که برای همه مردم مشکل ایجاد کرده، با کاهش آمار فوت و بستری بیماران و همچنین کمک به کادر درمان، عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار