رخشانی‌مهر در پیامی به مناسبت روز جهانی معلولان خبر داد

مناسب سازی ۱۲۹۶ فضای آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌توان حرکتی تا پایان سال ۹۹

تهران (پانا) - معاون وزیر درپیامی به مناسبت روز جهانی معلولان ضمن تبریک این روز به این قشر از همنوعان، از اقدامات سازمان نوسازی مدارس برای تسهیل شرایط تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدارس خبر داد و گفت که همکاران ما در این مسیر پیشور بوده اند و استانداردهای لازم را در طراحی وساخت و مناسب سازی فضاهای آموزشی برای دانش‌آموزان کم توان جسمی و حرکتی در دستورکار است.

کد مطلب: ۱۱۴۴۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
مناسب سازی ۱۲۹۶ فضای آموزشی برای دانش‌آموزان کم‌توان حرکتی تا پایان سال ۹۹

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر درپیامی به مناسبت روز جهانی معلولان این روز را به این انسانهای با اراده تبریک گفت.

متن پیام در زیر آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز جهانی معلولان به یاد ما می آورد که به قشری از انسانهایی که در انزوا با اراده و تلاش خستگی ناپذیر خود فعل خواستن را به توانستن بدل کرده اند نگاهی نو داشته باشیم، و این همت بلند و عزم راسخ را ارج نهیم.

در روز جهانی معلولین بیشتر از مشکلات و محدودیت‌های آنان گفته می‌شود که البته لازم است مسئولین در رفع مشکلات و تامین نیازهای آنها برای برخورداری از امکانات عمومی تلاش بیشتری داشته باشند اما نکته ای که وجود دارد ظرفیت بالای این قشر است که به عنوان بخشی از نیزوهای مستعد، تحصیلکرده و نیروی کار ارزشمند باید شرایط تحصیل، اشتغال و حضور اجتماعی و اقتصادی آنها تسهیل شود.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این زمینه پیشرو بوده و توجه خاصی را به منظور مناسب سازی فضاهای آموزشی برای دانش آموزان کم توان جسمی و حرکتی داشته است که از جمله ایجاد رمپ، آسانسور، بالابر و تعبیه ورودی های مناسب در مدارس و کلاس های درس و ایجاد آبخوری وسرویس های بهداشتی مناسب داشته است.

انجام طرح‌های پژوهشی، تحقیقاتی و تدوین ضوابط و استانداردها، طراحی فضاهای آموزشی بر اساس ظواهر و استانداردهای تهیه‌شده و مناسب‌سازی فضاهایی آموزشی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده توسط این سازمان در راستای مناسب‌سازی فضاهای آموزشی کشور برای دانش آموزان با نیازهای ویژه است.

درمجموع تا پایان مهرماه 99، 725 فضای آموزشی در کشور برای دانش آموزان کم توان جسمی و حرکتی مناسب‌سازی شده است که تا پایان سال 99، تعداد 571 فضای دیگر مناسب‌سازی شده و مجموع فضاهای مناسب‌سازی شده کشور به یک هزار و 296 فضا خواهد رسید.

همچنین در شش‌ماهه اول سال 99، 25 پروژه با 193 کلاس درس به بهره‌برداری رسید و تعداد 54 پروژه دیگر با 340 کلاس درس خاص دانش آموزان بانیازهای ویژه نیز تاپایان سال افتتاح می شود.

مجددا این روز را به تمام معلولین عزیز تبریک می گوییم و ضمن ارج نهادن به تلاش های آنان خود را موظف به تامین امکانات مناسب و تسهیل شرایط برای این عزیزان می دانیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار