پیام رییس آموزش و پرورش استثنایی زنجان به مناسبت روز جهانی معلولین

زنجان (پانا) - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی زنجان به مناسبت ۱۳ آذر روز جهانی معلولین پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۴۳۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام رییس آموزش و پرورش استثنایی زنجان به مناسبت روز جهانی معلولین

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان، متن پیام فاطمه باغبانی به شرح زیر است:

روز سوم دسامبر مصادف با 13 آذرماه برای نخستین بار در سال 1992 میلادی از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعنوان روز جهانی معلولین اعلام شد. هدف از تعیین این روز ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده است که می بایست از مساله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاّق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها در جهت تامین منافع خود، که برای غنی سازی هم جامعه به کار گیرند، برای نیل به این هدف، باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی واجتماعی تضمین شود.

مجموعه آموزش و پرورش استثنایی زنجان نیز بر خود لازم می داند کلیه امکانات را برای ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و فرهنگی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم آورده و با برنامه‌های متنوعی چون توسعه آموزش تلفیقی و فراگیر، ارائه بسته خدمات حمایتی و توان‌بخشی، ارتقای کمی و کیفی محتوای آموزشی و توجه ویژه به فعالیت های ورزشی و فرهنگی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای استفاده این عزیزان از شبکه شاد و ارائه محتوا و آموزش های لازم به این عزیزان در بستر همین شبکه، ایجاد تسهیلات جهت ایاب و ذهاب این دانش آموزان و یا ارسال بسته آموزشی رضایت نسبی این عزیزان را محقق سازد.

اینجانب به نیابت از کلیه همکارانم در اداره استثنایی استان زنجان روز جهانی معلولین را به تمامی افراد دارای معلولیت و خانواده محترم آنان تبریک عرض کرده و توفیقات روزافزون را برای همه خواهانم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار